پنجشنبه 8 آذر 1403 شمسی /11/28/2024 6:19:31 AM
  • گروه مطلب:| گفتگو| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:27961
  • زمان انتشار:سه شنبه 9 دی 1399-16:11
  • کاربر:
علی شکرریز، معاون وزیر معادن و فلزات در دولت سازندگی در گفت‌وگو با بیرونیت مطرح کرد:

علی شکرریز، یکی از فعالان باسابقه صنعت فولاد ایران و از مدیران مجرب فولادی در گفت وگو با بیرونیت به یکی از اصلی ترین مشکلات صادرکنندگان محموله های فولادی اشاره کرده و توضیح داد: محموله های فولادی یا محصولات زنجیره فولاد از محل کارخانه به بندر حمل می شود، مراحل گمرک و تشریفات بندری طی شده و انواع و اقسام عوارض تعرفه و هزینه بندری پرداخت می شود، درنهایت کشتی هم بارگیری شده ودر بعضی مواقع عملیات محصولات خطرناکی مانند آهن اسفنجی که نیازمند تزریق نیتروژن هستند هم انجام می شود و محصولات آماده حرکت به سوی مقصدی که احتمالاً جنوب به خلیج فارس یا شرق آسیا خواهد شد اما در این شرایط سختگیری‌های صمت برای برداشتن یک تیک، مسیر صادرات را سخت می کند و صادرکنندگان اگر اقدام نکنند محموله مجوز خروج ندارد.
دردسرهای صادراتی محموله های فولادی

شکرریز در ادامه گفت: این محموله هادربرخی مواقع چندین روز معطل مجوز شده اند،بعضا در مواقعی هم شاهدبودیم که دو کشتی محموله بیش از ۲۵روز منتظر مجوز بوده‌ که به میزان۵۰۰ هزاردلار مشمول هزینه دموراژ شده است و درکمال تاسف مسئولین مربوطه از دادن مجوز طفره رفته اند.
این فعال باسابقه صنعت فولاددرباره چگونگی اصلاح این فرایند برای رفع مشکل صادرکنندگان محموله های فولادی و محصولات زنجیره فولاد اذعان کرد: با پیدا کردن راهکار منطقی باید این قضیه را حل و فصل کرد؛سابقه شرکت های صادراتی مشخص است وصمت باید براساس سابقه شرکت ها، هر سه ماه یکبار یا هر ۶ ماه یکبار میزان صادرات واحدهای مجاز را اعلام کرده وبرای آنها سهمیه مشخصی درنظر گرفته و اعلام کند تا قبل از اینکه محموله ها به گمرک ارسال شود ازبروزاین مشکلات جلوگیری شود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین