شکرریز در ادامه گفت: این محموله هادربرخی مواقع چندین روز معطل مجوز شده اند،بعضا در مواقعی هم شاهدبودیم که دو کشتی محموله بیش از ۲۵روز منتظر مجوز بوده که به میزان۵۰۰ هزاردلار مشمول هزینه دموراژ شده است و درکمال تاسف مسئولین مربوطه از دادن مجوز طفره رفته اند.
این فعال باسابقه صنعت فولاددرباره چگونگی اصلاح این فرایند برای رفع مشکل صادرکنندگان محموله های فولادی و محصولات زنجیره فولاد اذعان کرد: با پیدا کردن راهکار منطقی باید این قضیه را حل و فصل کرد؛سابقه شرکت های صادراتی مشخص است وصمت باید براساس سابقه شرکت ها، هر سه ماه یکبار یا هر ۶ ماه یکبار میزان صادرات واحدهای مجاز را اعلام کرده وبرای آنها سهمیه مشخصی درنظر گرفته و اعلام کند تا قبل از اینکه محموله ها به گمرک ارسال شود ازبروزاین مشکلات جلوگیری شود.
مطالب مرتبط