
به گزارش بیرونیت، بر اساس متن مندرج در لایحه بودجه ۱۴۰۵، درآمد موضوع افزایش عوارض بارهای معدنی که با هدف کاهش سهم حملونقل جادهای و تقویت زیرساختهای ریلی پیشبینی شده، در سال آینده ۳٬۰۰۰ میلیارد تومان (۳ همت) خواهد بود. این سیاست در راستای، کاهش هزینههای نگهداشت جادهها، افزایش ایمنی حملونقل، کاهش مصرف سوخت و آلایندگی و تقویت نقش راهآهن در جابهجایی مواد معدنی طراحی شده است و انتظار میرود بر ساختار هزینه شرکتهای معدنی و زنجیره لجستیک اثرگذار باشد.
مطالب مرتبط
