• گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:86197
  • زمان انتشار:جمعه 23 آبان 1404-9:36
  • کاربر:

بیرونیت/ تماس‌های پی‌درپی شماری از شهروندان استان همدان با بیرونیت نشان می‌دهد که برخی کارکنان اداره کل صمت این استان، با مراجعان برخوردی نامناسب، از بالا به پایین و غیرحرفه‌ای دارند.
شکایت ارباب‌رجوع از نحوه برخورد در صمت همدان

یکی از مراجعان با اشاره به تجربه شخصی خود می‌گوید: «چندی پیش برای پیگیری مجوز معدنی به این سازمان مراجعه کردم، اما اتاق به اتاق گردانده شدم تا بالاخره توانستم یک نامه ساده را ثبت کنم. من که یک مقام محلی هستم با چنین رفتاری روبه‌رو شدم؛ وای به حال مردم عادی، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان».

او تأکید می‌کند که خلاف سازمان صمت، در سازمان نظام مهندسی معدن این استان، ادب، متانت و تکریم ارباب‌رجوع در سطح بالایی رعایت می‌شود.
فرد دیگری که اخیراً به این سازمان مراجعه کرده نیز می‌گوید: «برخی کارمندان اصول اولیه آداب معاشرت را یاد نگرفته‌اند. وقتی برای انجام کاری مراجعه می‌کنیم، نه فقط از جای خود بلند نمی‌شوند، بلکه حتی پاسخ سلام را هم با اکراه می‌دهند».

او اضافه می‌کند: «کارمندان ادارات شهرستانی هنوز آمادگی لازم برای پذیرش اختیارات تفویض‌شده از مرکز را ندارند و ما نگرانیم که زندگی و فعالیت اقتصادی مردم به دست چنین افرادی بیفتد».

به گزارش بیرونیت، همدان در نزدیکی تمدن کهن «نهاوند» قرار دارد و انتظار می‌رود در استان با چنین پشتوانه فرهنگی، رعایت احترام و تکریم ارباب‌رجوع اصل اولیه در سازمان‌های دولتی باشد. شهروندان معتقدند رئیس صمت استان باید با حساسیت بیشتری موضوع برخورد کارکنان با مراجعان را پیگیری کند.

حتی برخی پیشنهاد می‌دهند وزارت صمت «مرامنامه تکریم ارباب‌رجوع» را تدوین و به همه ادارات کل استانی ابلاغ کند تا معیار استاندارد و واحدی برای رفتار سازمانی ایجاد شود.

بر این اساس، انتظار می‌رود محمدعلی محمدی، سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت همدان، نسبت به این گزارش‌ها بی‌تفاوت نمانده و درباره رعایت حقوق مراجعان و لزوم برخورد محترمانه، به کارکنان خود تذکرات جدی دهد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0