
به گزارش بیرونیت، مهدی غلامرضایی مدیرعامل سازمان قطار شهری کرمانشاه در گفتگویی از کم و کیف این پروژه سخن گفته است.
مهدی غلامرضایی گفت: پروژه قطار شهری کرمانشاه به طول ۱۳ کیلومتر و با تعداد ۱۳ ایستگاه که میدان معلم اولین ایستگاه این پروژه در شمال شهر است تا ایستگاه فردوسی در جنوب شهر ادامه دارد.
وی افزود: این پروژه راهبردی در ۲ فاز تعریف شده که هشت و نیم کیلومتر آن شامل ایستگاههای: میدان آزادی، تقاطع بسیج و کارمندان در فاز اول قرار دارند و چهار و نیم کیلومتر دیگر نیز در فاز دوم در حال حاضر ایستگاههای عبوری هستند که به مرور وارد مدار، می شوند.
ریل گذاری ۵/۵ کیلومتری با ریل ذوب آهن، پیشرفت ۶۷ درصدی پروژه را رقم زد
مدیرعامل سازمان قطار شهری کرمانشاه ادامه داد : ریل گذاری ۵/۵ کیلومتر از فاز اول این پروژه مترو با ۶۱۰ تن ریل S۴۹ ذوب آهن اصفهان هم اکنون از پیشرفت ۶۷ درصدی برخوردار است.
مهدی غلامرضایی اظهار داشت : ریل گذاری مترو کرمانشاه را با ریل استاندارد ذوب آهن اصفهان آغاز کردیم و لذا تا پایان فاز اول پروژه، نیاز ریلی ۸۵۰ تنی را از این کارخانه تامین می کنیم و ثبت سفارش بعدی ما به زودی برای ذوب آهن ارسال می شود.
ریل ذوب آهن اصفهان بدون ارزبری و در زمان مناسب به محل پروژه می رسد
وی خاطرنشان کرد: تامین این میزان ریل از خارج ازکشور، ارزبری فوق العاده بالایی دارد و همچنین در بخش گمرک،ترخیص و در مجموع تا زمان تحویل در محل پروژه، بسیار زمان بَر می شود اما ذوب آهن اصفهان با بومی سازی دانش تولید ریل و تامین نیاز متروها و راه آهن سراسری، این فرایندها را حذف کرد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری کرمانشاه در پاسخ به این سوال که چه تعداد سفر روزانه از طریق این خط مترو انجام می گیرد چنین گفت : در خطوط مترو، جابه جایی مسافر در هر جهت (رفت و برگشت) با شاخصی تحت عنوان (PPhpd) اندازه گیری می شود لذا با بهره برداری کامل از مترو کرمانشاه، روزانه تعداد ۱۶ هزار سفر در مسیر رفت و برگشت انجام می گیرد.
وی اضافه کرد: این خط مترو ۱۳ کیلومتری که شمال و جنوب شهر را متصل می کند، زمان تردد شهروندان که با وسائط نقلیه حدود یک ساعت و ۲۰ دقیقه است به زیر ۲۰ دقیقه کاهش می دهد که این عدد در کاهش تصادفات،مصرف سوخت،آلودگی هوا و ... نقش بسیار موثری دارد.
مهدی غلامرضایی، سه عامل موثر در بهره برداری از این خط مترو تا انتهای سال ۱۴۰۵ را چنین برشمرد: تامین اعتبار به میزان ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان، تامین حداقل ۲۴ واگن و همچنین تامین انرژی برق.
وی تصریح کرد: ناترازی برق همان طور که تولید فولاد را در اَقصی نقاط کشور تحت تاثیر قرار داده است در حیطه کاری ما نیز چالش هایی را ایجاد کرده که این محدودیت ها ،گراف زمانی پروژه را دستخوش تغییر می کند.
مدیرعامل سازمان قطار شهری کرمانشاه در پایان بیان کرد: بهره برداری کامل از دو فاز مترو این شهر در مجموع ۱۰۰۰ نفر اشتغالزایی را به دنبال دارد.
مطالب مرتبط

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

