• گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:80285
  • زمان انتشار:شنبه 27 ارديبهشت 1404-11:33
  • کاربر:
مدیرعامل ایمپاسکو به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی مطرح کرد:

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با تاکید بر نقش حیاتی روابط عمومی در آینده اقتصاد معدنی کشور گفت: روابط عمومی فقط برای اطلاع‌رسانی نیست؛ باید ترجمان راهبرد سازمان، انتقال‌دهنده پیام مدیران به درون و بیرون سازمان و بازتاب‌دهنده نگاه توسعه‌محور شرکت باشد.
معدن بدون رسانه یعنی توسعه بدون اعتماد/ روابط عمومی انتقال دهنده تفکر و اعتماد است

به گزارش بیرونیت به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، تورج زارع مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران  به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی، با گرامیداشت این روز و قدردانی از تلاش‌های فعالان این حوزه، روابط عمومی را یکی از ارکان تحول صنعت و معدن دانست و گفت: در روزگاری که کشور نیازمند عبور از اقتصاد نفتی و تکیه بر ذخایر معدنی است، روابط عمومی‌ها باید پیش‌قراول روایت این گذار باشند. ما بدون رسانه قوی، هم در داخل سازمان دچار گسست می‌شویم و هم در جامعه، مورد سوءبرداشت قرار می‌گیریم.

زارع با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره جایگزینی معدن به‌جای نفت، تاکید کرد: برای تحقق این هدف کلان، باید افکار عمومی درون و برون سازمانی نسبت به ظرفیت‌های این بخش توجیه شوند. این کار تنها با عملکرد حرفه‌ای روابط عمومی ممکن است؛ یعنی نهادسازی برای انتقال پیام درست، هدفمند و قابل اعتماد.

وی در ادامه به نقش چندلایه روابط عمومی در انتقال پیام سازمانی اشاره کرد و گفت: روابط عمومی، صرفا ابزار اطلاع‌رسانی نیست. این واحد باید پیام‌های راهبردی سازمان را از سطح مدیریت به کارکنان منتقل کند، ذهنیت نیروها را با سیاست‌ها هماهنگ کند، افکار عمومی جامعه را با عملکرد شرکت همسو سازد و از دل سازمان، بازخورد بگیرد تا در تصمیم‌سازی‌ها لحاظ شود.

مدیرعامل ایمپاسکو افزود: اگر تفکر بهره‌وری در سازمان جریان دارد، روابط عمومی باید آن را به زبان قابل فهم برای همه نیروها ترجمه کند. اگر توسعه پایدار مد نظر است، این روابط عمومی است که باید آن را برای جامعه و رسانه‌ها معنا و تبیین کند.

زارع در پایان تصریح کرد: اگر قرار است معدن به موتور پیشران اقتصاد کشور تبدیل شود، روابط عمومی‌ها باید موتور همراهی و اعتماد عمومی در جوامع باشند. تنها با روابط عمومی حرفه‌ای می‌توان پلی میان معدن، جامعه و آینده ساخت؛ پلی برای توسعه‌ای که پایدار و مردمی باشد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0