بیرونیت عملکرد 6 ماهه زیرمجموعه های تاصیکو را بررسی کرد (بخش چهارم)

شرکت صنایع مس شهید باهنر، گزارش عملکرد شش ماه امسال خود را در سامانه کدال بورس منتشر کرد.
جهش 83 درصدی درآمد فباهنر

به گزارش خبرنگار بیرونیت، این شرکت که با نماد "فباهنر" در بورس تهران حضور دارد، یکی از زیرمجموعه های تاصیکو (با سهام 77 درصدی) محسوب می شود.

این شرکت در شش ماه امسال حدود 20 هزار تن محصول را به تولید رسانده است. این میزان تولید در مقایسه با شش ماه مشابه پارسال رشد حدودا 23 درصدی را حکایت می کند. تولیدات این شرکت در بازه زمانی تحت بررسی، شامل تسمه و ورق مسی، تسمه ورق برنجی، لوله مسی و برنجی و مقاطع مسی و برنجی بوده است. در این بین، بیشترین تولید به تسمه و ورق مسی مربوط می شود که 6741 تن بوده است. کمترین محصول تولیدی نیز لوله برنجی بوده که تنها 312 تن از آن تولید شده است.

این شرکت همچنین فروش خود را نیز در سال جاری افزایش داده، به نحوی که رقم آن را از 12 هزار و 177 تن نیمه نخست پارسال به حدود 16 هزار تن رسانده است.

شرکت صنایع مس شهید باهنر با توجه به رشد فروش، طبعا درآمد بیشتری نیز نسبت به پارسال کسب کرده و توانسته به رقم حدودا 8600 میلیارد تومان برسد.

درآمد فروش داخلی این شرکت در شش ماه پارسال کمتر از چهار هزار و 700 میلیارد تومان بود، بنابراین مس باهنر توانسته درآمد خود را بیش از 83 درصد بالا ببرد.

مس باهنر اما صادرات 263 تنی نیز در شش ماه امسال داشته که درآمد حدودا 112 میلیارد تومانی را برای این شرکت به ارمغان آورده است. در مقایسه با مدت مشابه پارسال، فروش و درآمد صادراتی این شرکت افت کرده است.

محصول صادراتی اصلی مس باهنر، تسمه و ورق مسی بوده که هر تن از آن بیش از 439 میلیون تومان به فروش رفته است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0