به گزارش بیرونیت، در این یادداشت آمده است: بقا و حیات یک سازمان موفق و پویا منوط به داشتن روابط عمومی خلاق، مسئول و کارآمد است. راهبری یک سازمان به سمت اهداف والا بدون حضور افراد حرفه ای و باتجربه در حوزه ی روابط عمومی محقق نخواهد شد و فرا رسیدن روز روابط عمومی بار دیگر به ما فرصت میدهد تا در نقش بسیار ارزشمند و حیاتی این مدیریت در رشد و توسعه سازمانها و جوامع تأمل کنیم.
بدون شک روابط عمومی بهعنوان یکی از حیاتیترین جایگاهها در هر سازمان، دارای اهمیت بینهایتی است. این بخش در تعریف علمی بهعنوان گرداننده و تنظیمکنندهی ارتباطات درون و برونسازمانی شناخته میشود و نقش کلیدی در ساختار و عملکرد سازمان و حتی ارتباطات مؤثر با سایر اعضای جامعه دارد و در این وضعیت مدیران بالادستی با درک این جایگاه و احترام به آن میتوانند برنامههای استراتژیک خود را تضمین کنند چرا که روابط عمومی، در تقویت و ترویج ارتباطات داخلی و برونسازمانی، افزایش اعتماد عمومی، تشویق همکاری و هماهنگی، انعکاس دستاوردها، مدیریت بحران و البته بهبود تصویر و شناخت عمومی از سازمان نقشی اساسی ایفا میکند. درواقع ازآنجاییکه روابطعمومی وظیفه ارتباط سازمان با ارکان مختلف خود و جامعه را عهدهدار است، سازمانی موفقتر است که روابطعمومی در آن، این نقش را بهخوبی ایفا کند.
در این روز به عنوان فردی که سال ها در حوزه ی مدیریت روابط عمومی خصوصا در حوزه ی صنعت فعالیت کرده ام بیشتر از هر زمانی میتوانم اهمیت ارتباطات سالم و مؤثر درون و برون سازمانی را مورد تأکید قرار دهم و معتقدم در این روز باید با بازنگری در فرهنگ غالب بر حوزه ی روابط عمومی به دنبال بررسی و ارزیابی استراتژیها و رویکردهای در این زمینه باشیم و نقش اصلی این استراتژیها در افزایش کارآمدی و موفقیت سازمان را بار دیگر با خود و سایر تصمیم گیران مرور کنیم چرا که جامعه ی ما خصوصا در سطح مدیریت کلان نیازمند تبیین و ارتقا دیدگاه ها نسبت به روابط عمومی است.
به همین سبب این فرصت را غنیمت میشمارم تا روز روابط عمومی و ارتباطات را به شما تبریک عرض کنم و بهعنوان عضوی از این خانواده بزرگ از شما برای تلاشها و تعهدتان در ارتقا ارتباطات مؤثر و سازمانی سپاسگزاری کنم. امیدوارم که این روز مهم، بهانهای برای بهبود و توسعه بیشتر ارتباطات باشد و در کنار هم به توفیقات بیشتری در امور دست یابیم.
مطالب مرتبط