بلومبرگ بررسی کرد؛

بلومبرگ اخیرا در گزارش جدیدی هشدار داده که موج کارخانه‌های تولید باتری خودروهای برقی در سراسر جهان می‌تواند بخش بیشتری از نیاز اقتصاد جهانی را مرتفع کند و یا حتی به مازاد برساند.
مواد معدنی مورد نیاز در باتری‌ها تغییر می‌کند؟

به گزارش بیرونیت به نقل از بلومبرگ، این خبر خوبی برای خودروسازان و خریداران خودروهای الکتریکی است اما زمان چالش برانگیزی را برای تازه واردان صنعت باتری در پیش رو دارد.

مازاد عرضه در چین در حالی تشدید شده که ظرفیت تولید تا پایان دهه حداقل ۴۰۰ درصد از تقاضای باتری سالانه فراتر خواهد رفت. این مساله در ایالات متحده نیز وجود دارد، جایی که جو بایدن رییس جمهور آمریکا، ساخت زنجیره تامین باتری داخلی را یکی از اولویت‌های آب و هوایی و صنعتی خود قرار داده است. در میان تلاش‌ها برای جلب نظر باتری‌سازان، دولت سال گذشته وام مشروط ۹.۲ میلیارد برای ساخت سه کارخانه باتری به شرکت فورد موتور تخصیص داد.

اروپا نیز با مازاد ظرفیت باتری مواجه است، با این حال دولت‌ها برای افزایش بیشتر این ظرفیت تلاش می‌کنند. شرکت نورت‌ولت سازنده باتری سوئدی یک کارخانه در حال ساخت در آلمان دارد، اما رابرت هابک وزیر اقتصاد این کشور در حال حاضر در حال لابی کردن شرکت برای ساخت کارخانه دیگری است.

به گفته یایویی سکین رییس تحقیقات ذخیره سازی انرژی بلومبرگنف، راه‌اندازی برخی از کارخانه‌های برنامه‌ریزی شده در سراسر جهان ممکن است به دلیل ظرفیت مازاد صنعت به تعویق بیفتد و یا اساسا لغو شود. به عنوان مثال، فورد با استناد به جنگ قیمت خودرو و کامیون‌های باتری‌دار، طرح‌های خود را برای افزایش تولید خودروهای برقی عقب انداخته است.

او در پیامی به بلومبرگ در این باره نوشت: این مشکل در همه کشورها از جمله ایالات متحده مشهود خواهد بود.

همزمان، مواد شیمیایی مورد استفاده برای ساخت باتری در حال تغییر است. بر اساس این گزارش باتری‌های لیتیوم آهن فسفات برای تامین انرژی خودروهای الکتریکی، به ویژه در میان خودروسازان چینی، محبوبیت بیشتری دارد. مواد تشکیل دهنده آنها ارزانتر از سلول‌های استاندارد لیتیوم یونی هستند که از نیکل، منگنز و کبالت استفاده می‌کنند و این تغییر می‌تواند تقاضای آتی برای این فلزات را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. بر این اساس برخی پیش‌بینی‌ها از میزان نیکل مصرفی در باتری‌ها در سال آینده ۲۵ درصد کاهش یافته است.

منبع: روابط عمومی ایمپاسکو 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0