بیرونیت کارنامه فولاد مبارکه در دو ماه امسال را بررسی کرد

فولاد مبارکه اصفهان توانست فروش خود را در دو ماه نخست امسال و نسبت به مدت مشابه پارسال بالا ببرد، با این حال در تولید روندی نسبتا با ثبات داشته و در صادرات دچار افت شده است.
صعود و نزول فولاد مبارکه در فروش

به گزارش خبرنگار بیرونیت، فولاد مبارکه اصفهان که با نماد "فولاد" در بورس حضور دارد، در گزارش دو ماه ابتدایی خود اعداد و ارقام مربوط به تولید، فروش داخلی، فروش صادراتی، درآمد و نرخ فروش محصولاتش را به اطلاع سهامداران رسانده است.

طبق این گزارش، تولید فولاد مبارکه در دو ماه ابتدایی امسال 1622 هزار تن بوده که نسبت به دو ماه ابتدایی 1402 (به تعداد 1628  هزار تن) افتی بسیار جزئی را نشان می دهد.

تولیدات فولاد مبارکه در فروردین و اردیبهشت امسال شامل محصولات سرد، محصولات گرم، محصولات پوشش دار و تختال بوده که در این بین، سهم محصولات گرم از همه بیشتر است.

طبق آمار منتشره، تعداد تولید محصولات گرم فولاد مبارکه در دو ماه نخست سال جاری 967 هزار تن بوده که نسبت به دو ماه مشابه سال گذشته رشد 16 هزار تنی را نشان می دهد.

تعداد تولید محصولات سرد فولاد مبارکه نیز 258 هزار تن بوده که در مقایسه با دو ماه ابتدایی پارسال 30 هزار تن رشد را حکایت می کند. در تولید محصولات پوشش دار اما فولاد مبارکه با افت تولید مواجه بوده، چه آنکه تولید آن از 65 هزار تن در دو ماه نخست پارسال به 53 هزار تن در مدت مشابه امسال رسیده است.

در نهایت اما تولید تختال در فولاد مبارکه طی فروردین و اردیبهشت امسال 344 هزار تن بوده که 40  هزار تن کمتر از ماه مشابه پارسال است.

اما فروش داخلی فولاد مبارکه در دو ماه ابتدایی امسال رشد کرده است. طبق آنچه در گزارش ارسالی این شرکت به بورس آمده، مجموع فروش داخلی فولاد مبارکه در دو ماه ابتدایی امسال 1497 هزار تن بوده است. با در نظر گرفتن آمار فروش پارسال (1362 هزار تن)، فولاد مبارکه بیش از 9 درصد رشد فروش را ثبت کرده است.

در گزارش فولاد مبارکه آمده که مبلغ فروش این شرکت در فروردین و اردیبهشت امسال بالغ بر 47 هزار و 700 میلیارد تومان بوده است. بیشترین درآمد فروش داخلی فولاد مبارکه به محصولات گرم این شرکت با رقم بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان مربوط می شود. همچنین کمترین درآمد فروش نیز از ناحیه محصولات پوشش دار با رقمی حدود دو هزار و 800 میلیارد تومان به دست آمده است.

با توجه به رقم فروش دو ماه ابتدایی پارسال (بیش از 37 هزار و 200 میلیارد تومان) درآمد فولاد مبارکه از ناحیه فروش داخلی بیش از 28 درصد بالا رفته است. 

محصولات پوشش دار فولاد مبارکه گران ترین محصولات این شرکت در دو ماه ابتدایی امسال بوده اند که با قیمت بیش از 51 میلیارد تومان در هر هزار تن به فروش رفته اند. قیمت این محصول نسبت به دو ماه نخست سال گذشته حدود هشت میلیارد تومان در هر هزار تن رشد کرده است.

اما نگاهی نیز به فروش صادراتی فولاد مبارکه بیندازیم. تعداد فروش صادراتی این شرکت در دو ماه ابتدایی امسال کمتر از 17هزار تن بوده که نسبت به دو ماه مشابه پارسال تقریبا یک نهم شده است.

صادرات فولاد مبارکه درآمد بالغ بر 44 میلیارد تومان را برای این شرکت به دنبال داشته است. نسبت به دو ماه نخست پارسال، درآمد صادراتی فولاد مبارکه به یک هفتم کاهش یافته است.

 

 

 

 

 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0