بیرونیت عملکرد کگل در دو ماه نخست امسال را بررسی کرد

شرکت صنعتی و معدنی گل گهر گزارش عملکرد خود در تولید، فروش و صادرات را طی فروردین و اردیبهشت امسال، به اطلاع سهامداران رساند.
جهش تولید و صادرات و افت فروش در گل گهر

به گزارش خبرنگار بیرونیت، این شرکت که با نماد "کگل" در بورس حضور دارد، در گزارش خود از رشد تولید و صادرات طی دو ماه نخست امسال خبر داده است، با این حال فروش داخلی این شرکت افت را نشان می دهد.

گل گهر در دو ماه نخست امسال گندله، گندله ریزدانه و کنسانتره سنگ آهن را به تولید رسانده است. مجموع تولید این شرکت در بازه زمانی تحت بررسی، نزدیک به چهار میلیون و 830 هزار تن بوده است. در مقایسه با تولید دو ماه ابتدایی پارسال –بالای دو میلیون و 995 هزار تن- این شرکت توانسته تولید خود را نزدیک به 63 درصد بالا ببرد. بیشترین محصول تولیدی گل گهر در دو ماه ابتدایی امسال کنسانتره سنگ آهن با رقم بالغ بر دو میلیون و 607 هزار تن بوده است. کمترین محصول تولید شده توسط گل گهر نیز گندله ریزدانه با رقم کمی بیش از 12 هزار تن بوده است. این شرکت مانند فروردین و اردیبهشت پارسال هماتیت باطله دانه بندی تولید نکرده است.

گل گهر اما در بخش فروش دچار افت نسبت به پارسال شده است. کل فروش داخلی این شرکت در دو ماه نخست امسال بالغ بر یک میلیون و 405 تن بوده است. این در حالی است که گل گهر در دو ماه مشابه پارسال بیش از دو  میلیون و 650 هزار تن محصول فروخته بود. بنابراین فروش این شرکت 47 درصد افت کرده است.

تنها محصول فروخته شده گل گهر در دو ماه ابتدایی امسال گندله بوده است، حال آنکه در ماه مشابه پارسال، این شرکت کنسانتره سنگ آهن، گندله ریزدانه و هماتیت باطله دانه بندی هم فروخته بود.

اما به تبع افت فروش، درآمد گل گهر نیز از محل فروش داخلی پایین آمده است. این شرکت در دو ماه نخست پارسال بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان درآمد فروش داشت که این رقم در دو ماه مشابه امسال به حدود هفت هزار و 890 میلیارد تومان رسیده تا افت 21 درصدی نصیب گل گهری ها شود.

گل گهر هر تن گندله خود را در دو ماه ابتدایی امسال بالغ بر پنج میلیون و 600 هزار تومان فروخته است.

نگاهی هم به فروش صادراتی گل گهر بیندازیم. این شرکت در دو ماه ابتدایی امسال توانسته حدود 275 هزار تن محصول را صادر کند. در مقایسه با دو ماه مشابه پارسال با رقم حدودا 182 هزار تن، فروش خارجی گل گهر رشد 51 درصدی را نشان می دهد.

درآمد گل گهر از صادرات دو ماه ابتدایی امسال بیش از هزار و 150 میلیارد تومان بوده است. با توجه به درآمد حدودا 750 میلیارد تومانی گل گهر در دو ماه پارسال، این شرکت افت 54 درصدی را در درآمد صادراتی خود تجربه کرده است. نکته عجیب این آمار اینجاست که گل گهر در گزارش فروردین امسال خود، درآمد صادراتی اش را 817 میلیارد تومان اعلام کرده بود، اما در گزارش دو ماهه اش، خبر از درآمد 750 میلیارد تومانی داده است. بنابراین یکی از این دو آمار اشتباه است.

تنها محصول صادراتی گل گهر در دو ماه ابتدایی امسال گندله بوده که هر تن از آن حدود چهار میلیون و 200 هزار تومان فروخته شده است (حدودا یک میلیون و 400 هزار تومان ارزان تر از قیمت فروش داخلی).

 

 

 

 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0