بیرونیت عملکرد فخاس در دو ماه نخست امسال را بررسی کرد

فولاد خراسان در گزارش ارسالی خود به سامانه کدال بورس (منتهی به 31 اردیبهشت 1403) از رشد این شرکت در تمام آیتم ها اعم از تولید، فروش، درآمد فروش و صادرات خبر داد.
رشد دسته جمعی در فولاد خراسان

به گزارش خبرنگار بیرونیت، فولاد خراسان که با نماد "فخاس" در بورس حضور دارد، توانسته تولید خود را در دو ماه نخست امسال به بالای یک میلیون و 30 هزار تن برساند.  

با در نظر گرفتن میزان تولید خراسانی ها در فروردین و اردیبهشت پارسال (بالغ بر 779 هزار تن) این شرکت توانسته تولید خود را بیش از 32 درصد بالا ببرد.

فولاد خراسان در فروردین و اردیبهشت امسال محصولات سبک ساختمانی، شمش، آهن اسفنجی و بریکت و گندله تولید کرده که در این بین، سهم اعظم به گندله اختصاص داشته است. خراسانی ها در دو ماه ابتدایی بیش از 438 هزار و 650 تن گندله تولید کرده اند که نسبت به دو ماه مشابه پارسال رشد حدودا 29 درصدی را نشان می دهد.

کمترین محصول تولیدی در فولاد خراسان نیز محصولات سبک ساختمانی بوده که نسبت به دو ماه پارسال افتی جزئی داشته است.  

اما فروش داخلی فولاد خراسان نیز در مجموع فروردین و اردیبهشت رشد کرده است. طبق گزارش منتشره، این شرکت بالغ بر 154 هزار تن فروش داخلی داشته است. با در نظر گرفتن آمار فروش در دو ماه ابتدایی پارسال (نزدیک به 74 هزار و 650 تن) خراسانی ها توانسته اند فروش داخلی خود را 106 درصد افزایش دهند.

پر فروش ترین محصول این شرکت در دو ماه نخست امسال محصولات سبک ساختمانی بوده که رقمی بالغ بر 106 هزار تن را ثبت کرده است.

خراسانی ها اما از محل فروش داخلی محصولات شان توانسته اند بالغ بر سه هزار و 670 میلیارد تومان درآمد کسب کنند. درآمد فروش داخلی فولاد خراسان در دو ماه ابتدایی پارسال حدود هزار و 620 میلیارد تومان بوده است. بنابراین درآمد فولاد خراسان از محل فروش داخلی محصولات، 127 درصد رشد را نشان می دهد.

این شرکت همچنین در صادرات نیز توانسته رشد فروش و درآمد را رقم بزند. فروش صادراتی فولاد خراسان در مجموع فروردین و اردیبهشت امسال هفت هزار و 570 تن بوده است. این در حالی است که در دو ماه مشابه سال گذشته، این شرکت سه هزار و 724 تن فروش صادراتی داشت. با این حساب، فولاد خراسان توانسته فروش خارجی خود را در دو ماه نخست امسال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 103 درصد بالا ببرد.  

این میزان صادرات سبب شده فولاد خراسان حدود 142 میلیارد تومان درآمد کسب کند. درآمد صادراتی این شرکت در دو ماه ابتدایی سال گذشته کمتر از 74 میلیارد تومان بود.  این ارقام نشان می دهد فولاد خراسان توانسته درآمد حاصل از فروش صادراتی خود را تقریبا دو برابر کند. 

این شرکت هر تن محصولات سبک ساختمانی خود را با قیمت بالغ بر 18 میلیون و 700 هزار تومان به مشتریان خارجی فروخته است. این در حالی است که قیمت فروش داخلی این محصول بیش از 25 میلیون تومان در هر تن بوده است. فولاد خراسان در دو ماه ابتدایی امسال و مانند بازه زمانی مشابه پارسال، تنها محصولات سبک ساختمانی را صادر کرده است.

 

 

 

 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0