به گزارش بیرونیت به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو و به گفته محققان آکادمی علوم چین، آزمایشات چگالی انرژی قابل توجهی از باتری آبی مبتنی بر ید و برم را نشان داد که میتواند به ۱۲۰۰ وات ساعت در لیتر برسد که از ۷۰۰ وات ساعت در لیتر باتریهای لیتیومی غیرآبی فراتر میرود.
محققان همچنین بر مزایای ایمنی باتریهای آبی خود نسبت به باتریهای لیتیومی غیرآبی که به دلیل اشتعال پذیری بالا مشهور هستند، تاکید کردند.
همانطور که ساوت چاینا مورنینگ پست در این باره گزارش داده، محققان این پروژه معتقدند که این باتری مبتنی بر آب «پتانسیل امیدوارکنندهای را برای توسعه نسل بعدی باتریهای آبی با چگالی انرژی بالا و قابل شارژ ایمن نشان میدهد.»
یکی از نویسندگان این مقاله با نام لی شیانفنگ استاد موسسه فیزیک و شیمی دالیان در این باره عنوان کرد: یافتههای این پروژه ممکن است کاربردهای باتری آبی را در زمینه باتریهای نیرو گسترش دهد.
در حال حاضر، بیشتر خودروهای الکتریکی برای کار به باتریهای لیتیوم یونی متکی هستند.
طبق آمار وزارت انرژی ایالات متحده، یک بسته باتری لیتیوم یونی برای یک خودروی الکتریکی حاوی حدود ۸ کیلوگرم لیتیوم است.
مطالب مرتبط