به گزارش بیرونیت به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، رویکرد پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران به عنوان یک رویداد متمایز ملی در حوزه بومی سازی زنجیره آهن و فولاد، "بومی سازی، توسعه تکنولوژی، برندسازی و انتقال دانش فنی براساس نیاز زنجیره آهن و فولاد" تعیین شده است.
در این جشنواره با هدف بههم رسانی نیازمندی ها و توانمندی های زنجیره آهن و فولاد ایران، شرکتهای معدنی و فولادی نسبت به ارائه فرصتهای ساخت داخل برای شرکت های دانشبنیان، بومی سازان و سازندگان داخلی اقدام می کنند.
طی این نمایشگاه، نیازمندی ها و توانمندی های بومی سازی و ساخت داخل در سه بخش: مواد اولیه و مصرفی، قطعات و تجهیزات و نیز تحقیق و پژوهش و توسعه تکنولوژی متمرکز خواهند شد.
براساس برنامه ریزی های انجام گرفته؛ در طی جشنواره، قراردادها و تفاهم نامه های حائز اهمیتی در حوزه بومی سازی منعقد خواهند شد.
برنامه تقدیر از برگزیدگان
همچنین در این جشنواره، از سازندگان و بومی سازان برتر و برگزیده، با اهدای تندیس جایزه ملی فولاد ایران تقدیر به عمل خواهد شد.
لازم به یادآوری است؛ طی ۴ دوره قبلی این جشنواره، بیش از ۱۵۰ تفاهم نامه و قرارداد بومی سازی منعقد شد که میزان صرفه جویی ارزی آن ها بیش از ۱ میلیاد دلار بوده است.
مطالب مرتبط