به گزارش روابط عمومی خانه معدن ایران، دکتر بهرام شکوری در کتاب الگوی توسعه صادراتی سنگ های تزئینی ایران که مطالعه موردی بازار چین را در بر گرفته، سعی دارد بر مبنای تحلیل عملکرد صادراتی صادرکنندگان، یک الگوی راهبردی جامع در راستای توسعه صادرات صنعت سنگ ارائه کند. او همچنین پیشبینی کرده روند مصرف سنگهای تزئینی با وجود توسعه تولید و مصرف سنگهای مصنوعی پایدار نخواهد ماند به همین دلیل ایران باید در کمترین زمان، بیشترین سهم بازار سنگهای تزئینی را به خود اختصاص دهد.
رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران در این کتاب بر این موضوع تاکید دارد که چین بزرگترین مصرف کننده سنگهای تزئینی جهان و مهمترین بازار هدف صادرات سنگهای تزئینی ایران به شمار میآید؛ با این وجود، میزان صادرات سنگهای تزئینی ایران به این کشور در سالهای اخیر با توجه به روند رو به رشد تولید سنگ، نه تنها افزایشی پیدا نکرده بلکه با کاهش جدی نیز روبهرو بوده است.
منبع: روابط عمومی خانه معدن ایران
مطالب مرتبط