به گزارش معدن نامه، محمدرضا بهرامن با بیان اینکه استارتاپ بخش معدن را متحول می کند، گفت: مدیران قدیمی صنایع کشور در مقطع فعلی نیاز به ورود به حوزه استارتاپ دارند و وقت آن رسیده با استفاده از دانشهای نوین فضای فعالیت شرکتهای معدنی را تغییر داد و چشم انداز روشنی برای بخش معدن ترسیم کرد.
او افزود: برای ترویج استارتاپهای معدنی بهتر است فعالان معدنی در راستای ورود به تجارت الکترونیک ذهنیت سنتی خود را تغییر دهند و با بازاریابی محتوایی که یکی از خصیصههای این عرصه از کسب و کار است، آشنایی پیدا کنند و بعد برای مخاطبان اعتمادسازی کنند.
بهرامن با بیان اینکه خانه معدن ایران قصد دارد با تشکیل کمیته استارتاپ و حضور نخبگان و متخصصان این عرصه فضای جدیدی برای جامعه معدنی کشور فراهم کند، گفت: ایران تا کنون یک کشور نفتی بوده و سرشار از درآمدهای صنعت نفت بوده در حالی که میتوان با توسعه کسب و کارهای معدنی از طریق استارتاپ درآمدهای معدنی را افزایش داد.
او ادامه داد: به همین دلیل است که شرکتهای معدنی باید برای ورود به حوزه استارتاپ خود را با استانداردهای بروز دنیا همگام کنند تا بتوانند تجارت را با بهترین فاکتورها از نظر زمان و هزینه امکانپذیر کنند. بسیاری از مدیران بخش معدن با روشهای سنتی بازار خود را مدیریت میکنند در حالی که با ورود به حوزه استارتاپ میتوانند بازارسازی کنند و بازارفروش محصولات خود را توسعه دهند. اما این منوط بر این است که شرکتهای بزرگ معدنی دست از مقاومت در برابر رشد کسب و کارهای جدید بردارند چرا که در بخش معدن بهره وری و مدیریت درست منابع مالی تنها با استانداردهای بروز محقق خواهد شد.
مطالب مرتبط