به گزارش معدن نامه، بهرام شکوری درباره امکانپذیری طرح جامع فولاد گفت: اگر اهداف 55 میلیون تنی فولاد تا سال 1404 محقق شود ما سالانه نیاز به جابهجایی 433 میلیون انواع محصولات را در سطح کشور داریم اما با روندی که در سال های قبل تولید جریان داشته، به نظرم این برنامه محقق نمی شود. چرا که هم اکنون از اهداف برنامه توسعه حمل و نقل حدود 60 درصد عقب هستیم. در حالی که اگر زمینه ها برای ورود بخش خصوصی فراهم شود، می توان با هم افزایی شاهد تحقق این برنامه باشیم.
او با بیان اینکه نرخ بازگشت سرمایه برای سرمایهگذاران مهم است، افزود: برای طرح های زیرساختی در راستای توسعه حمل و نقل نرخ بازگشت سرمایه مناسبی بهتر است در نظر گرفته شود زیرا شرکتهای سرمایه گذار برای بهرهبرداری از پروژهها به این نرخ توجه میکنند و اگر پروژه اقتصادی باشد، در آن ورود پیدا میکنند.
شکوری افزود: بخش خصوصی می تواند با همت دولت میزان ذخایر سنگآهن را افزایش دهد اما برای این فعالان اقتصادی باید جذابیت ایجاد شود تا برای سرمایه گذاری در این زمینه ترغیب شود. بنابراین بخش های زیرساختی را باید اقتصادی کرد تا سرمایه گذار ورود پیدا کند.
مطالب مرتبط