رئیس خانه معدن ایران مطرح کرد:

رئیس خانه معدن ایران با بیان اینکه برای تحقق افرایش تولید 55 میلیون تن فولاد باید زیرساخت های بخش ترابری و حمل و نقل تقویت شود، مطرح کرد: برای تحقق کلی توسعه حمل و نقل در کشور نیازمند استراتژی‌های بلندمدت هستیم. 
معدن تشنه سرمایه گذاری در حمل ونقل ریلی است/ طرح جامع فولاد می تواند مرجع استراتژی معدنی کشور باشد

 به گزارش معدن نامه، محمدرضا بهرامن در ادامه این نشست بیان کرد: پیرو طرح جامع فولاد زیرساخت ها برای تولید 55 میلیون تن فولاد تا حدودی آماده شده است. ورود به ارزش افزوده بخش معدن آغاز شده و اکتشافات توسعه یافته است.

او افزود: اگر وزارت راه همکاری نکند تولید 55 میلیون تن محقق ولی جابجایی آن سخت است. در برنامه ششم پیش بینی کرده ایم مبلغی از واردات فولاد بگیریم و به وزارت راه بدهیم.

بهرامن گفت: همانطور که چندی پیش هم در شرکت ملی فولاد طرح جامع فولاد پرزنت شد و مورد تحلیل قرار گرفت و در نهایت مشخص شد این طرح جامع بسیار کامل و قابل تحقق است و می توان برای دیگر مواد معدنی کشور هم بر اساس همین طرح استراتژی بلندمدت تعریف کرد. طبق طرح جامع فولاد سرمایه گذاری خارجی و بخش خصوصی در توسعه ریل نیاز است. هم اکنون طرح های معدنی به دنبال توسعه ریل و تامین آب خود هستند. کنسانتره و گندله در جوار معدن و محصول نهایی به کنار دریا برود.

او با تاکید بر تقویت زیرساخت ها برای تحقق افزایش تولید فولاد به 55 میلیون تن مطرح کرد: درست است که بخشی از برنامه طرح جامع فولاد را عقب بودیم اما با اجرای کاداستر و شناسایی پهنه های جدید در دولت یازدهم توانستیم، ایجاد ارزش افزوده در معادن را اجرا کنیم اما تحقق کلی آن نیاز به استراتژی های بلندمدت دارد. همانطور که طرح نی ریز چند روز آینده افتتاح خواهد شد.

بهرامن افزود: تشکل ها در این زمینه همیشه با وزارت صمت همراه بوده اند، اما برای تحقق افرایش تولید 55 میلیون تن فولاد باید زیرساخت های بخش ترابری و حمل و نقل فراهم شود که در برنامه طرح جامع فولاد تمامی اینها دیده شده است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0