به گزارش بیرونیت به نقل شاتا، کارفرمایان این طرح، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و شرکت توسعه صنایع انرژی بر پارسیان است.
این اسکله به منظور تسهیل واردات و صادرات کالا و محصولات در منطقه بندر پارسیان با ظرفیت نهایی تخلیه و بارگیری ۴۰.۸ میلیون تن در سال طراحی شده است که فاز اول این بندر با ظرفیت تخلیه و بارگیری ۱۱.۶ میلیون تن در سال به بهره برداری خواهد رسید.
بر اساس این گزارش، تناژ کشتیهای قابل پهلوگیری در این اسکله ۳۰ هزار تن و ۷۰ هزار تن می باشد که در حال حاضر کشتی های تا ۳۰ هزار تنی مجاز به پهلوگیری هستند.
میزان بومی سازی تجهیزات این اسکله ۱۰۰ درصد است که در کنار این بندر، سیلوهای شرکت آلومینیوم جنوب نیز احداث شده است.
مطالب مرتبط