به گزارش بیرونیت، منصور یزدی زاده ضمن تبریک کسب این توفیق ارزشمند به تمامی تلاشگران ذوبآهن و مجموعه فولاد کشور، عوامل انتخاب این شرکت را بدین شرح بیان کرد: تداوم رشد صادرات، افزایش تعداد بازارهای هدف صادراتی، افزایش صادرات محصولات فولادی به کشورهای منطقه، آفریقایی، آسیای جنوب شرقی، حفظ کیفیت برتر محصولات، برگشت بالغ بر ۱۰۰ درصد ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور، ثبت جهانی برند و لوگوی ذوب آهن اصفهان ESCO،. ZOBESCO
مدیرعامل ذوب آهن با اشاره به رشد تولید محصولات ساختمانی در کشور گفت: ذوب آهن اصفهان دو هدف عمده را مد نظر دارد که شامل تولید محصولات صنعتی جدید از جمله تولید ریل ملی و توسعه شبکه ریلی کشور و همچنین توسعه بازارهای صادراتی میباشد که تمامی تلاشگران ذوب آهن در دستیابی به این دو هدف، نقش آفرین اصلی هستند و در حال حاضر نیز صادرات ریل که تا سال گذشته واردکننده آن بودیم آغاز شده است.
وی در خصوص موانع توسعه صادرات گفت: در این خصوص با چالشهایی مواجه هستیم که مربوط به تحریمهای ظالمانه استکبار و بعضاً نیز برخی مشکلات داخلی هستیم که به لطف خدا امید است با همت و همدلی همه مسئولین این موانع برطرف گردد و رشد و شکوفایی اقتصادی و اقتدار بیش از پیش ایران اسلامی را در عرصههای جهانی شاهد باشیم.
این شرکت تاکنون هفت بار در سالهای ۱۳۸۰- ۱۳۸۵- ۱۳۸۸- ۱۳۹۱- ۱۳۹۲- ۱۳۹۵-۱۳۹۷ صادرکننده نمونه ملی کشور و در سال ۱۳۹۳ نیز صادرکننده ممتاز کشور شده بود.
مطالب مرتبط