نجفی منش در گفتوگو با «بیرونیت»گفت: بحث ما این است که قطعه سازان از فولادهای ویژه در تولید استفاده می کنند به عنوان مثال یک قطعه ساز به ورق های فولادی با عرض ۱۱۰ و دیگری با عرض ۹۵ نیاز دارد تمام دغدغه های این است که در فرآیند تولید با کمترین ضایعات مواجه باشند.
او افزود:در گذشته قطعه سازان مطابق با نیاز به فولاد مبارکه ورق های فولادی را سفارش می دادند اما اکنون به دلیل عرضه در بورس دقیقا مشخص نیست که آیا ورق فولادی با عرض مورد نظر به دست قطعهساز خواهد رسید یا خیر؟
رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور با بیان اینکه ظرفیت ورق های فولادی مورد نیاز برای قطعه سازان در فولاد مبارکه و وزارت صمت مشخص شده است تصریح کرد:براساس ظرفیت مشخص قطعهساز می تواند میزان نیاز خود را اعلام کند اکنون که عرضه اجباری در بورس انجام خواهد شد، ممکن است برای قطعهسازان چالشهایی ایجاد شود. پیشنهاد ما این است که برای قطعه سازان تامین قطعات مورد نیاز شان مشخص باشد چراکه ما به دلیل نداشتن نقدینگی ازطریق بانک هم نمیتوانیم گشایش اعتبار داشته باشیم.
نجفیمنش در بخش دیگری از گفته های خویش با اشاره به عرضه خودرو در بورس کالا بیان کرد در گذشته تجربه حاشیه بازار را داشتیم در دهه هفتاد اختلاف قیمتی در بازار خودرو وجود نداشت و حتی قیمت بازار از قیمت کارخانه کمتر بود اما امروزه به جای استفاده از روش تجربه شده از روشهای استفاده میکنیم که رانت ۱۰۰هزار میلیارد تومانی برای کشور به همراه دارد.
مطالب مرتبط