بسیاری از کارشناسان داخلی باور نداشتند اما این کار بزرگ انجام شد .
تغییر در فرایند واردات ریل کار سختی بود اما این باور ایجاد شد و ریل مورد نیاز در ذوب آهن تولید شد.
الان ریل ۱۸ متری تولید می کنیم و می توانیم ۳۶ متری هم به راحتی تولید کنیم . می توانیم با کمک دانشگاه ریل ۷۲ متری تولید کنیم و نیاز به تغییرات در خط داریم که شش ماهه قابل انجام است .
با ظرفیت کنونی به راحتی می توانیم نیاز داخلی را تامین کنیم و حتی طرح های توسعه ریل را پوشش دهیم.
زمانی فولاد مورد نیاز ریل وارد می شد اما الان فولاد ریل را با پروژه vd تولید می کنیم و سنگ آهن تبدیل به ریل می شود.
انواع ریل مورد نیاز متروی اصفهان ، تهران و سراسر کشور تولید می شود .
تا ۲۲ بهمن تمام انواع ریل مورد نیاز معدن در ذوب آهن اصفهان تولید می شود .
الان متناسب با نیاز و تقاضای کشور ماهانه ۱۰ هزار تن ریل تولید می شود .
ریل ذوب آهن تا سرعت ۳۵۰ کیلومتر را پوشش می دهد برای سرعت های بالاتر هم در صورت نیاز تولید می شود.
تا کنون بخش خصوصی ۹ هزار تن ریل از ذوب آهن اصفهان خریداری کرده است و این نشان دهنده رقابتی بودن قیمت های ریل ذوب آهن با نمونه های خارجی است.
بخش دولتی نیز تا کنون تقاضاهای ۱۵ هزار و ۱۳ هزار و پانصد تنی داشته است و تقاضاهای دیگری از جمله برای محور چابهار در راه است .
مطالب مرتبط
نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست