چهارشنبه 2 آبان 1403 شمسی /10/23/2024 1:51:55 PM
در راستای افزایش ظرفیت تولید فولاد صورت گرفت

شرکت مهندسی معادن و فلزات (MME) و شرکت فولاد غدیر نی‌ریز، در حاشیه سمپوزیم فولاد کیش، قرارداد همکاری مشترک با یکدیگر امضا کردند.
امضای قرارداد همکاری مشترک فولاد غدیر‌ نی‌ریز و MME

به گزارش خبرنگار بیرونیت، بیست و ششمین همــایش پژوهشگران صنعت فولاد کشور در تاریخ 1 الی 3 آبان ماه 1403 تحت عنوان سمپوزیوم فولاد ۱۴۰۳، از سه‌شنبه اول آبان آغاز شده و تا سوم همین ماه ادامه خواهد داشت.

در حاشیه این رویداد مهم، مدیران‌عامل شرکت فولاد غدیر نی‌ریز و شرکت مهندسی معادن و فلزات، سند همکاری مشترک را امضا کردند.

هدف از امضای این قرارداد ، افزایش ظرفیت تولید فولاد غدیر نی‌ریز به کمک MME است. 

بر این اساس، قرار است ظرفیت تولید کارخانه احیای مستقیم فولاد غدیر نی‌ریز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال برسد.

این شرکت در حال حاضر با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن در سال فعالیت می کند، بنابراین ظرفیت تولید آن تحت همکاری با MME رشدی ۵۰ درصدی خواهد داشت.

با توجه به برنامه فولاد غدیر نی‌ریز برای رشد ظرفیت تولید، این شرکت نیز در تحقق هدف تولید ۵۵ میلیون تنی فولاد کشور نقش قابل قبولی ایفا خواهد کرد.

طبق این برنامه قرار است ظرفیت فولاد کشور به ۵۵ میلیون تن برسد، که برای تحقق آن نیاز است همه فولاد‌سازان به اصطلاح پای کار بیایند. فولاد غدیر نی‌ریز نیز با مدیریت محسن مصطفی‌پور، می‌خواهد به نوبه خود در تحقق این هدف نقش داشته باشد.

این شرکت نسبتا جوان که در قالب پروژه هفت طرح فولادی در میانه دهه ۹۰ متولد شد، در کیلومتر ۵۰ جاده نی‌ریز به سیرجان قرار دارد و از شرکت‌های مهم استان فارس به شمار می‌رود.

شرکت MME نیز در سال 1996 توسط هلدینگ آسکوتک در شهر دوسلدورف آلمان و با هدف بکارگیری آخرین تکنولوژی های روز اروپا در طرح های معدنی، فولادی و صنایع پایین دست و انتقال دانش فنی و بومی‌سازی آن، تاسیس شد، در سال 1379 شعبه تهران خود را برای انجام امور مهندسی پروژه‌های صنعت فولاد و معدن ایجاد کرد.

شرکت مهندسی معادن و فلزات تنها شرکت ایرانی است که خود دارنده لیسانس برای واحدهای احیاء و دارای مجوز و توانایی طراحی کامل کارخانه‌های فولاد‌سازی است.

این شرکت تا به امروز نفش مهمی در ارائه خدمات مهندسی بازرگانی و تامین و تجهیز و اجرا در پروژه‌های فولادی کشور داشته و یکی از دستاوردهای آن، افزایش ظرفیت فولاد خوزستان است.

بنابراین انتظار می‌رود از دل همکاری این دو شرکت مهم، پروژه‌ای موفق در راستای افزایش ظرفیت تولید فولاد کشور اجرا شود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین