سه شنبه 1 آبان 1403 شمسی /10/22/2024 3:08:07 PM
رئیس مرکز پژوهش‌های کاربردی علوم زمین تاکید کرد:

عملکرد مرکز پژوهش‌های کاربردی علوم زمین البرز پس از اجرای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافات ذخایر معدنی کشور افزایش یافته است.
تاثیر مثبت طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافات ذخایر معدنی کشور در فرآیندهای علوم زمین

به گزارش بیرونیت به نقل از روابط عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، رئیس مرکز پژوهش‌های کاربردی علوم زمین البرز با بیان این مطلب اظهار امیدواری کرد: با تمهیدات اندیشیده شده در پی اجرای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافات ذخایر معدنی کشورکه منجر به شکوفایی در فرآیندهای سازمان مانند برنامه‌ریزی متمرکز، مدیریت صحیح ارجاع نمونه، ارتقای سخت‌افزاری و نوسازی آزمایشگاه ها شده است، این رشد عملکرد در سال جاری نیز حفظ شود.

مرتضی شیخ، گفت: مرکز پژوهش های کاربردی سازمان با بهره مندی از نیروهای متخصص و تجهیزات به روز، در دو حوزه تهیه نقشه و آنالیز مواد معدنی در طرح های تحولی سازمان مشارکت دارد؛ به گونه ای که از آغاز طرح تحول زمین شناسی و اکتشافات ذخایر معدنی کشور، کارشناسان این مرکز مسئولیت تهیه ۳۰ برگ نقشه در لایه های زمین شناسی، ژئوشیمی، زمین شناسی اقتصادی، دریایی و مخاطرات بر عهده داشته اند. همچنین همکاران این مجموعه مسئولیت ۸ پروژه پژوهشی را بر عهده دارند.

به گفته وی آزمایشگاه های مرکز البرز، یکی از مجهزترین مجموعه آزمایشگاه‌های آنالیز مواد معدنی در کشور به شمار می‌رود که با در اختیار داشتن تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی منحصر به فرد در سازمان مانند میکروسکوپ الکترونی عبوری (SEM) و تکنیک های اختصاصی آنالیز مواد معدنی مانند فایراسی و پلاروگرافی در حال ارائه خدمت به پروژه های سازمان و متقاضیان از سراسر کشور است.

آقای شیخ آزمایشگاه‌های این مرکز در سال جاری موفق به اخذ گواهی ISO IEC ۱۷۰۲۵ از سازمان ملی تایید صلاحیت ایران شده‌اند که موجب اطمینان بیشتر متقاضیان به نتایج آنالیز و ارتقای جایگاه سازمان در بین آزمایشگاه‌های کشور خواهد شد. همچنین مرکز پژوهش‌های کاربردی میزبان تنها سایت مطالعات ژئوفیزیک هوایی کشور است.

رئیس مرکز پژوهش‌های کاربردی علوم زمین البرز بیان کرد: عملکرد آزمایشگاه های این مرکز از آنالیز ۱۲ هزار نمونه آزمایشگاهی در سال ۱۳۹۸ با رشد دو برابری به آنالیز ۲۵ هزار نمونه در سال ۱۴۰۲ رسیده است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین