جمعه 27 مهر 1403 شمسی /10/18/2024 7:00:10 AM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:75939
  • زمان انتشار:چهارشنبه 25 مهر 1403-13:42
  • کاربر:
علیرغم ارائه گزارش تولید شرکت‌های معدنی بزرگ؛

با وجود اینکه طی روزهای گذشته توجه سرمایه‌گذاران از برنامه‌های محرک چین و چشم‌انداز تقاضا به چشم‌انداز عرضه معطوف شده است اما با ارائه گزارش‌های فصلی معدن‌کاران بزرگ، قیمت سنگ آهن کاهش یافت.
قیمت سنگ آهن سقوط کرد

به گزارش بیرونیت به نقل از بلومبرگ نیوز، معاملات آتی سنگ آهن در سنگاپور پس از افزایش بیش از ۳ درصدی در نخستین روز معاملاتی هفته، به ۱۰۶ دلار در هر تن سقوط کرد چرا که چین در مجموعه‌ای از جلسات توجیهی، برنامه‌های بیشتری برای حمایت از اقتصاد ارائه کرده است. در هفته جاری شرکت‌های معدنی بی‌اچ‌پی، ریوتینتو و واله برزیل آمار فصلی خود را تغییر دادند.

سنگ آهن در شرایطی در بخش قابل توجهی از سال ۲۰۲۴ عقب نشینی کرده است که کاهش رشد اقتصادی در چین، بحران املاک و کاهش تقاضای داخلی برای فولاد بر این روند تاثیرگذار بوده است. چالش‌های این صنعت، کارخانه‌ها را مجبور به کاهش تولید کرده و در عین حال فروش خارج از کشور را افزایش داده است. در هفته‌های اخیر، پکن از محرک‌های جدیدی برای تقویت رشد، همراه با محرک‌های پولی و مالی رونمایی کرده اگرچه جزییات این محرک‌ها همچنان مبهم است.

همزمان، استخراج کنندگان پیشرو در حال افزایش منابع بوده‌اند و استخراج گسترده آنها با هزینه‌های هر تن که بسیار پایین‌تر از سطح فعلی باقی می‌ماند، محافظت می‌شود. در استرالیا، صادرات سنگ آهن از طریق پورت هدلند – بزرگترین پایانه صادرات فله‌ای این کشور – رکوردی را برای ماه سپتامبر به ثبت رسانده است. همزمان در برزیل، محموله‌های سنگ آهن در ماه سپتامبر در رده دوم بالاترین میزان ثبت شده قرار گرفته است.

قیمت معاملات آتی سنگ آهن در پایان معاملات روز گذشته به ۱۰۶.۰۵ دلار در هر تن رسید. در سنگاپور این معاملات با کاهش ۱.۶ درصدی به قیمت ۱۰۵.۸۵ دلار در هر تن انجام شد. معاملات سنگ آهن تا به امروز و در طول سال ۲۰۲۴ تقریبا یک چهارم ارزش خود را از دست داده است و به این ترتیب فولاد و سنگ آهن به یکی از نزولی‌ترین کالاهای سال ۲۰۲۴ تبدیل شده است.

منبع: روابط عمومی ایمپاسکو



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین