شنبه 7 مهر 1403 شمسی /9/28/2024 7:49:34 PM
بیرونیت کارنامه نیمسال شرکت ملی مس را بررسی کرد

شرکت صنایع ملی مس ایران–با نماد فملی در بورس تهران- گزارش عملکرد خود منتهی به 31 شهریور امسال را در سامانه کدال بورس منتشر کرد.
رشد 34 درصدی درآمد فروش فملی

به گزارش خبرنگار بیرونیت، شرکت ملی مس توانسته تولید و درآمد فروش خود را در شش ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالا ببرد.

کل فروش شرکت ملی مس تا پایان شهریور امسال، 480 هزار و 353 تن بوده، حال آنکه در مدت مشابه پارسال، این شرکت بالغ بر 101 هزار تن بیشتر فروش داشت. با وجود افت فروش فملی، درآمد این شرکت افزایش یافته، به نحوی که از حدود 42 هزار و 600 میلیارد تومان پارسال به نزدیکی 57 هزار و 200 میلیارد تومان در سال جاری رسیده است. این آمار نشان می دهد درآمد شرکت ملی مس از محل فروش داخلی طی شش ماه امسال، بیش از 34 درصد رشد کرده است. اسید سولفوریک سهم اصلی را در سبد فروش محصولات فملی طی شش ماه امسال داشته است.

اما تولید شرکت ملی مس در شش ماه امسال بالغ بر 29 میلیون و 323 هزار تن بوده که شامل سنگ سولفور، اسید سولفوریک، کنسانتره مس، کاتد، اکسید مولیبدن، مفتول، کنسانتره مولیبدن و کنسانتره طلا و نقره می شود. در مقایسه با شش ماه مشابه پارسال، تولید شرکت ملی مس رشد بالغ بر 230 هزار تنی داشته است.

فملی در صادرات نیز طی شش ماه امسال فعال بوده است. آمار می گوید این شرکت در بازه زمانی تحت بررسی، 24 هزار و 442 تن فروش خارجی داشته است. این میزان صادرات که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افت کمتر از هشت هزار تن را نشان می دهد

فملی از محل صادرات شش ماهه، درآمد بالغ بر 10.3 هزار میلیارد تومانی را کسب کرده است.

اکسید مولیبدن، اسید سولفوریک و کاتد، محصولات صادراتی اصلی شرکت ملی مس در شش ماه امسال بوده اند. کل درآمد فملی در شش ماه امسال که شامل فروش داخلی و خارجی این شرکت می شود، به 67 هزار و 500 میلیارد تومان رسیده است.

 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین