شنبه 7 مهر 1403 شمسی /9/28/2024 7:48:59 PM
بیرونیت:

سیدمحمد اتابک پس از یکماه که از انتخابش به‌عنوان وزیر صمت گذشته، هنوز تکلیف اکثر معاونت‌های این وزارتخانه را روشن نکرده‌ است، سبب چیست؟
دلیل تعلل اتابک در کادرسازیِ صمت چیست؟/نمی‌تواند، نمی‌خواهد یا نمی‌آیند؟

به گزارش بیرونیت، حادثه معدنِ طبس بهترین فرصت بود تا وزیر صمت تغییراتی بنیادین در تیمِ معاونتِ معدنی خود انجام دهد چرا که معاونتِ کنونی امور معادن که یادگار دولت سیزدهم است، با هماهنگیِ سیدرضا فاطمی‌امین، سه سال پیش دفتر نظارت و ایمنی معادن را از چارت این وزارتخانه حذف کرد که نتیجه آن فاجعه انسانی در معدن زغال‌سنگ طبس بود.

این گزارش حاکی از آن است که اتابک با تعلل در تیم‌چینی جدیدِ وزارت صمت، این پرسش را مقابل فعالان بخش تولید و تجارت قرار داده که او یا نمی‌تواند تیم‌سازی کند، یا نمی‌خواهد تغییری به وجود آورد یا افراد مورد نظرِش نمی‌آیند با او کار کنند.

بر اساس این گزارش، تعلل وزیر صمت در صدور احکام جدید این وزارتخانه سبب شده تا بازار شایعات در خصوص حضور افراد مختلف در معاونت‌های این وزارتخانه داغ شود.

شنیده شده استعلام افراد مدنظرِ اتابک وصول شده اما به‌دلایل نامعلومی هنوز حکمی از سوی او صادر نشده است.

این در حالیست که سایر وزارتخانه‌های اقتصادی کشور بیشتر معاونت‌های خود را شناخته‌اند.

تعلل وزیر صمت در صدور احکام سبب شده تا انجام امور مربوطه در این وزارتخانه قفل شود و معاونانِ حاضر در شرایطی بلاتکلیف به‌سر برند.

تجربه نشان داده که ماهِ عسلِ دولت‌ها و وزرایِ تازه‌کار کم است و هر آن ممکن است به یکباره، توپخانهِ انتقادات از سوی جریان‌هایِ گوناگونِ سیاسی به صدا درآید. در چنین شرایطی بهتر نیست تا اتابک تیم خود را زودتر بچیند و فرصت‌سوزی نکند؟



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین