جمعه 30 شهريور 1403 شمسی /9/20/2024 12:42:58 AM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:75387
  • زمان انتشار:چهارشنبه 28 شهريور 1403-23:52
  • کاربر:

استاندار کردستان اعلام کرد: اکنون در ۱۸ طرح فرآوری زنجیره فولاد در این استان، سرمایه گذاری می شود که گام بزرگی در صنعتی شدن استان کردستان است.
رشد اکتشاف و واحدهای فرآوری کردستان با حمایت ایمیدرو

به گزارش بیرونیت، اسماعیل زارعی کوشا در گفت و گو با رادیو تبیین ضمن تبریک میلاد پیامبر اسلام و هفته وحدت، درباره اقدامات انجام شده در حوزه معدن و صنایع معدنی گفت: یکی از دغدغه ها و گلایه های مردم کردستان، خروج مواد معدنی از این استان به صورت خام بود اما طی ۳ سال اخیر، اقدامات ارزشمندی با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایمیدرو در این حوزه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ۵۱ درصد طلای کشور در استان کردستان تولید می شود اما ۸ پهنه شناسایی کرده ایم که ذخایر آن بسیار بیشتر از معدن فعلی است.

رشد ۲ برابری ذخایر معادن کردستان

استاندار کردستان با اشاره به نتایج اکتشافات صورت گرفته در این استان طی سال های اخیر تصریح کرد: مجموع ذخایر معادن این استان تا ۱۴۰۰، حدود ۵۶۰ میلیون تن بود. اما طی اکتشافات انجام شده با حمایت سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی در سال ۱۴۰۱، این رقم به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تن رسید.

وی افزود: شناسایی ذخایر اکتشاف شده در ۱۸ ماده معدنی همچون حوزه طلا، نقره، آهن، سنگ های گرانیت کم نظیر یا بی نظیر در دنیا، از دستاوردهای اخیر در استان است و اکنون ۱۲۰ محدوده معدنی، آماده سرمایه گذاری در اختیار دولت است تا برای استان کردستان تولید، اشتغال و ثروت ایجاد کند.

زارعی کوشا با بیان اینکه در دهه ۹۰، میانگین بیکاری استان کردستان ۱۴ درصد و در ردیف یکی از استان های با بیشترین نرخ بیکاری بوده است، گفت: با اقدامات اشتغال زایی صورت گرفته، این استان در سال ۱۴۰۲، رتبه نخست در کاهش نرخ بیکاری را داشته است؛ طوری که روند کاهش نرخ بیکاری در این استان در پاییز، ۷ برابر و در زمستان، ۶ برابر نرخ میانگین کشوری بوده است.

وی ادامه داد: طی اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری این استان برای نخستین بار در بهار ۱۴۰۳، به کانال ۸ درصد وارد شد. به این معنا که میانگین بیکاری ۱۴ درصدی استان کردستان در دهه ۹۰، به حدود ۸ درصد رسیده است.

گفتنی است، آرش زره تن لهونی امروز طی حکمی از سوی رئیس جمهور به عنوان استاندار کردستان منصوب شد.

منبع: واحد خبر روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( <span >ایمیدرو)



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین