جمعه 30 شهريور 1403 شمسی /9/20/2024 12:48:45 AM
در بحبوحه امید به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو؛

گلدمن ساکس در تحلیلی عنوان کرد: اگر فدرال رزرو در نشست سیاستی خود به کاهش ۲۵ واحد پایه‌ای نرخ بهره بسنده کند، ممکن است قیمت طلا با یک شکست جزئی و کوتاه مدت مواجه شود؛ اگرچه بر اساس برآوردها، فلز زرد متعاقبا با کمک افزایش جریان به صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت حمایت شمش، به روند رکورد زنی خود ادامه خواهد داد.
گلدمن ساکس نسبت به کاهش قیمت طلا هشدار داد

به گزارش بیرونیت به نقل از بلومبرگ نیوز، لینا توماس و دان استرویون تحلیل‌گران گلدمن ساکس در یادداشتی با تکرار پیش‌بینی بانک در افزایش قیمت طلا به سطح ۲۷۰۰ دلار در هر اونس تا اوایل سال آینده عنوان کردند: کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آماده است تا سرمایه‌های غربی را به صندوق‌های قابل معامله طلا بازگرداند، مولفه‌ای که عمدتا در افزایش شدید قیمت طلا در دو سال گذشته مشاهده نشده است.

این فلز گرانبها که به عنوان یکی از قوی‌ترین کالاهای اصلی در سال جاری شناخته شده، تاکنون حدود یک چهارم افزایش قیمت داشته و رکوردهای پی در پی به ثبت رسانده است. تحلیل‌گران معتقدند با تقویت خرید شمش از سوی بانک‌های مرکزی و به دنبال آن چرخش فدرال رزرو به سمت سیاست‌های تسهیل پولی، رکوردهای پی در پی قیمت طلا در سال جاری به ثبت رسیده است. سرمایه‌گذاران در مورد اینکه آیا بانک مرکزی ایالات متحده چرخه تسهیلی خود را در این هفته با کاهش نیم واحد پایه آغاز خواهد کرد – یا همانطور که گلدمن ساکس انتظار دارد – کاهش متوسط ۲۵ واحد پایه‌ای را آغاز خواهد کرد، اختلاف نظر دارند.

تحلیل‌گران عنوان کردند: در حالی که ما شاهد برخی نزول‌های تاکتیکی قیمت طلا در مورد پایه اقتصاددانان یعنی کاهش ۲۵ واحد پایه فدرال رزرو هستیم، انتظار داریم که دارایی‌های صندوق‌های قابل معامله – و در نتیجه قیمت طلا – از چرخه تسهیل فدرال رزرو افزایش یابد. از آنجایی که دارایی‌های صندوق‌های قابل معامله تنها با کاهش فدرال رزرو به تدریج افزایش می‌یابد،  این روند صعودی هنوز به طور کامل قیمت‌گذاری نشده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، دارایی‌های جهانی در صندوق‌های قابل معامله دارای پشتوانه شمش در ماه‌های اخیر پس از سقوط در اواسط ماه می به پایین‌ترین سطح از سال ۲۰۱۹ بوده است. علیرغم افزایش پایدار قیمت طلا، دارایی‌های صندوق‌ها در پایین‌ترین سطح قرار دارند و به حدود ۲۵ درصد کمتر از اوج تعیین شده در طول دوران همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۲۰ رسیده‌اند.

به گفته تحلیل‌گران، از آنجایی که صندوق‌های قابل معامله توسط شمش حمایت می‌شوند، جریان‌های ورودی «عرضه فیزیکی طلای موجود در بازار را کاهش می‌دهد.»

منبع: روابط عمومی ایمپاسکو



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین