دوشنبه 26 شهريور 1403 شمسی /9/16/2024 10:33:29 PM
بیرونیت عملکرد پنج ماهه کگل را بررسی کرد

با اعلام شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، این شرکت توانسته در پنج ماه ابتدایی امسال، تولید، درآمد فروش و صادرات خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالا ببرد.
رشد 1100 میلیارد تومانی صادرات گل گهر

به گزارش خبرنگار بیرونیت، گل گهر با نام بورسی کگل، در پنج ماه ابتدایی امسال حدود 10 میلیون و 300 هزار تن تولید داشته که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد حدود یک میلیون و 770 هزار تنی را ثبت کرده است.

این شرکت در بازه زمانی تحت بررسی، گندله ریزدانه، گندله و کنسانتره سنگ آهن تولید کرده است. بیشترین تولید این شرکت به کنسانتره آهن با رقم بالای 5.5 میلیون تن اختصاص دارد.

گل گهر در بخش فروش نیز آمار بالغ بر چهار میلیون و 252 تن را به جا گذاشته که نسبت به پنج ماه نخست پارسال کمتر بوده است.

این در حالی است که در بخش درآمدزایی، گل گهر توانسته رقم بالاتری را نسبت به پارسال ثبت کند. این شرکت در پایان مرداد امسال به درآمد بالغ بر 24.5 هزار میلیارد تومان رسیده است. در مقایسه با سال گذشته، گل گهر بیش از 2300 میلیارد تومان رشد درآمد از محل فروش داخلی داشته است.

گل گهر همچنین حدود 814 هزار تن درآمد صادراتی از محل فروش خارجی کنسانتره سنگ آهن و گندله داشته است. در مقایسه با پنج ماه پارسال، صادرات این شرکت بیش از 178 هزار تن رشد کرده است. درآمد گل گهر از محل فروش خارجی پنج ماه امسال، بیش از 3600 میلیارد تومان بوده است. در مقایسه با درآمد صادراتی پارسال گل گهر، این شرکت رشد حدودا 1100 میلیارد تومانی را تجربه کرده است.

گندله محصول صادراتی اصلی گل گهر در پنج ماه امسال بوده که حدود 765 هزار تن فروش داشته است. هر تن از این محصول با قیمت کمتر از چهار میلیون و 500 هزار تومان به خارجی ها فروخته شده است.

 

 

 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین