سه شنبه 27 شهريور 1403 شمسی /9/17/2024 12:06:07 AM
  • گروه مطلب:| خبر| بازار| فارسی|
  • کد مطلب:74819
  • زمان انتشار:چهارشنبه 24 مرداد 1403-13:5
  • کاربر:
با کاهش تقاضای داخلی در چین؛

مس و نیکل تولید شده در چین، ماه گذشته به صورت انبوه به انبارهای تحت نظارت بورس فلزات لندن (LME) در خارج از کشور سرازیر شد. این امر در حالی رخ داد که تقاضای داخلی ضعیف، موجی از صادرات را به راه انداخته است که بر قیمت‌های جهانی تأثیر گذاشته است.
سیل مس و نیکل چینی، بازار جهانی را غرق می‌کند

به گزارش بیرونیت به نقل از بلومبرگ نیوز، چین، به عنوان بزرگترین بازار فلزات، معمولاً یک واردکننده خالص قابل توجه مس است، اما شرایط محلی ضعیف در ماه‌های اخیر جریان‌های تجاری جهانی را معکوس کرده و بر قیمت‌ها تاثیر گذاشته است. داده‌های LME نشان می‌دهد که مس با منشا چینی ۷۲ درصد از افزایش موجودی‌های تحت نظارت بورس در ماه جولای را تشکیل داده و ۵۳ درصد از کل موجودی در پایان ماه را به خود اختصاص داده است که نسبت به ۴۵ درصد ماه ژوئن افزایش یافته است.

نمای کلی LME از منشا فلزات با آمار رسمی چین که نشان می‌دهد صادرات مس با سرعت بی‌سابقه‌ای در حال انجام است، مطابقت دارد، همچنین داده‌های روزانه بورس نشان می‌دهد که انباشت عظیمی در انبارهایی که نزدیک به سرزمین اصلی چین هستند، به ویژه کره جنوبی و تایوان، رخ داده است.

در مورد نیکل، جریان‌های صادراتی از چین ۸۷ درصد از افزایش و ۳۵ درصد از کل را تشکیل می‌دهند. پس از اینکه LME عرضه‌های جدید روسیه را ممنوع کرد، در زمانی که تولید چین از تقاضا پیشی گرفته است، فلز بیشتری از چین به خارج از کشور سرازیر شده است. برخی از تولیدکنندگان محلی از جمله GEM Co. و CNGR Advanced Material Co. برای ثبت نیکل خود در بورس فلزات لندن، بزرگترین بورس فلزات، ثبت نام کرده‌اند.

با این حال، ممکن است شرایط در این ماه شروع به تغییر کرده باشد، با بازگشایی یک پنجره آربیتراژ برای واردات مس تصفیه شده به چین، به این معنی که خرید از خارج از کشور دوباره سودآور است. علاوه بر این، حق بیمه Yangshan برای مس وارداتی - یکی از شاخص‌های تقاضای محلی - همراه با سفارش‌ها برای برداشت فلز از انبارهای تحت نظارت LME، مجدداً افزایش یافته است.

قیمت مس - که در ماه‌های ژوئن و جولای حدود ۴ درصد کاهش یافت – روز گذشته در سنگاپور در LME با ۰.۸ درصد کاهش به ۸ هزار و ۹۵۹ دلار در هر تن رسید. نیکل پس از رسیدن به کف قیمتی ۱۵ هزار و ۶۰۰ دلار در ماه گذشته، پایین‌ترین قیمت از سال ۲۰۲۰ تاکنون، با ۰.۸ درصد کاهش به ۱۶ هزار و ۲۲۵ دلار در هر تن رسید.

داده‌های منشا LME همچنین نشان داد که اولین محموله نیکل اندونزی ماه گذشته به شبکه انبار تحت نظارت LME تحویل داده شد. این کشور آسیای جنوب شرقی در سال‌های اخیر به دنبال موجی از سرمایه‌گذاری تحت رهبری چین در کارخانه‌های محلی، به یک تامین‌کننده عمده سنگ معدن و فلز تصفیه شده تبدیل شده است.

منبع: روابط عمومی ایمپاسکو



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین