سه شنبه 27 شهريور 1403 شمسی /9/17/2024 12:05:01 AM
  • گروه مطلب:| خبر| بازار| فارسی|
  • کد مطلب:74784
  • زمان انتشار:سه شنبه 23 مرداد 1403-10:56
  • کاربر:
پیش از انتشار آمار تورم ماهانه آمریکا؛

قیمت طلا در نخستین روز معاملاتی هفته از رکود خارج شد چرا که معامله‌گران منتظر داده‌های کلیدی اقتصادی ایالات متحده هستند که ممکن است شانس چرخش فدرال رزرو به سمت تسهیل پولی در ماه آینده را افزایش دهد.
قیمت طلا به بالاترین سطح ماه نزدیک شد

به گزارش بیرونیت به نقل از بلومبرگ، قیمت طلا در معاملات روز گذشته ۱.۵ درصد افزایش یافت و به قیمت طلا به ۲هزار و ۴۶۶ دلار در هر اونس رسید که نزدیکترین به بالاترین میزان در یک ماه گذشته است. بهای معاملات آتی طلای آمریکا با ۱.۲ درصد افزایش به ۲هزار و ۵۰۳ دلار در هر اونس رسید و بار دیگر از سطح ۲هزار و ۵۰۰ دلار عبور کرد.

قیمت شمش روز گذشته پس از افت ۰.۵ درصدی در هفته گذشته، اکنون بار دیگر به سطوح بالا بازگشته و همچنان در بالاترین سطح خود باقی مانده است. در سال جاری، فلز گرانبها تقریبا ۲۰ درصد افزایش یافته که عمدتا به دلیل انتظارات کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری است.

کاهش اخیر فشارهای قیمتی، اعتماد سیاست‌گذاران را افزایش داده که می‌توانند شروع به کاهش هزینه‌های استقراض کنند و در عین حال توجه خود را بر بازار کار متمرکز کنند که نشانه‌های بیشتری از سرد شدن را نشان می‌دهد.

ابزار فد واچ FedWatch گروه CME نشان می‌دهد که بازارها با احتمال ۴۹ درصدی برای کاهش ۵۰ واحدی نرخ پایه توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر قیمت‌گذاری می‌کنند.

با این حال، میشل بومن یکی از اعضای فدرال رزرو گفت که او همچنان ریسک‌های صعودی را برای تورم و تداوم قدرت در بازار کار می‌بیند که نشان می‌دهد او ممکن است آماده حمایت از کاهش نرخ بهره در سپتامبر نباشد.

سرمایه‌گذاران در حال آماده شدن برای هر دو اعداد شاخص قیمت تولیدکننده و قیمت مصرف کننده ایالات متحده است که قرار است در هفته جاری منتشر شود، که هر دو تورم را در بزرگترین اقتصاد جهان روشن می‌کند. به گفته تحلیل‌گران، در حالی که انتظار می‌رود شاخص قیمت مصرف کننده افزایش قیمت‌ها را در ماه جولای نسبتا افزایش دهد، اما همچنان شاخص‌های سالانه با سرعت بسیار پایین روند افزایشی را ادامه خواهد داد.

همراه با انتظارات کاهش نرخ بهره، طلا با حمایت قوی بانک‌های مرکزی جهانی و تقاضای قوی از سوی مصرف کنندگان چینی حمایت شده است.

بر اساس گزارش ساکسو بانک، طلا همچنان تحت تاثیر ریسک‌های ژئوپلیتیکی و کاهش نرخ بهره پیش‌بینی شده در بحبوحه تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و نیز جنگ اوکراین قرار دارد.


منبع: روابط عمومی ایمپاسکو 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین