يکشنبه 18 شهريور 1403 شمسی /9/8/2024 2:48:59 AM
درد دل مدیرعامل صبافولاد خلیج فارس با رئیس جمهور منتخب

مدیرعامل شرکت صبافولاد خلیج فارس از رئیس جمهور منتخب درخواست کرد فکری به حال چالش های صنعت فولاد کند.
فولادسازان از پزشکیان چه می خواهند؟

به گزارش خبرنگار بیرونیت، در نشست خبری امروز هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، احسان دشتیانه مدیرعامل شرکت صبافولاد خلیج فارس خطاب به مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب، گفت:  آقای دکتر شما گفته اید یک خانه در تبریز دارید و یک خانه در تهران؛ اگر یکی از این خانه ها را در دهه 80 می فروختید و با پول آن برای بچه هایتان بستنی در تابستان و شیرکاکائوی داغ در زمستان می خریدید، حالا فرزندان تا چه می گفتند (چه انتقادی می کردند)؟

وی افزود:ما در حال حاضر با منابع کشور همین کار را انجام می دهیم.

دشتیانه با انتقاد از اینکه گفته می شود فولادسازان باید برای رفع ناترازی برق خود نیروگاه ایجاد کنند، گفت: کجای نیروگاه را برای یک یا دو ماه استفاده در سال می سازند؟ ساخت نیروگاه در همه جای دنیا فرمول دارد. وی تاکید کرد که مصرف انرژی را باید با قیمت کنترل کرد، زیرا ایرانی ها دو برابر کل اتحادیه اروپا انرژی مصرف می کنند.

مدیرعامل صبا فولاد خلیج فارس با بیان اینکه با وجود ظرفیت 45 میلیون تنی، بیش از ۳۰ میلیون تن نمی توان تولید کرد، گفت: من هفت سال پیش در یک اجلاس خارجی گفتم که ما به ظرفیت تولید 55 میلیون تن فولاد در افق 1404 می رسیم، اما نمی توانیم از آن بهره برداری کنیم، چون حمایت لازم و کافی از صادرات انجام نمی شود. اصلا وقتی تمام سیاست ما جایگزینی با واردات است، نه توسعه صادرات، معلوم است نمی توانیم به تولید 55 میلیون تنی فولاد برسیم.

دشتیانه در بخشی دیگر از اظهارات خود خطاب به رئیس جمهور منتخب، گفت: آقای رئیس جمهور، احتمالا به شما می گویند فولادسازان رانت دارند و گرانی ملک تقصیر آنهاست، اما باور کنید سهم فولاد در قیمت تمام شده ملک هفت درصد بیشتر نیست. بنابراین حتی اگر قیمت فولاد را با دستور نصف هم کنید، در نهایت سه درصد روی قیمت ملک تاثیر می گذارد.

وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور، به شما می گویند فولادسازان گاز مجانی می گیرند، اما این را هم بدانید که تنها صنعتی که به وظیفه اش (در تحقق برنامه های توسعه ای) عمل کرده همین فولاد است. ما اگر محدودیت انرژی نداشته باشیم، هفتمین تولیدکننده فولاد جهان خواهیم بود.

وی این را هم گفت که اگر طبق برنامه هفتم دولت دست از قیمت گذاری و تصدی گری برندارد، همین صنایع فعلی کشور هم از بین می روند، گفت: همه در حرف می گویند بنگاهداری بد است، اما دریغ از یک سیت که واگذار کنند؛ همین الان سر سیت های سهام عدالت دعواست. مدیرعامل صبافولاد خلیج فارس افزود: دولت همین الان با 17 درصد سهم، مدیرعامل فولاد مبارکه و با 12 درصد سهم، مدیرعامل مس را تعیین می کند.

دشتیانه تاکید کرد: مسوولیت اجتماعی بنگاه ها که باید در راستای پایداری تولید باشد، خرج همه چیز می شود جز همین پایداری تولید.  وی در نهایت از رئیس جمهور منتخب خواست انجمن های صنفی را دعوت کند و از آنها مشورت بگیرد.

 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین