شنبه 14 مهر 1403 شمسی /10/5/2024 8:16:27 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:74136
  • زمان انتشار:پنجشنبه 14 تير 1403-23:59
  • کاربر:
با افزایش تقاضای کوتاه مدت و امید به بسته‌های محرک اقتصادی چین؛

قیمت معاملات آتی سنگ آهن در هفته معاملاتی جاری افزایش یافت و به بالاترین سطح چهار هفته‌ای رسید که به گفته تحلیل‌گران تحت تاثیر تقاضای کوتاه مدت قوی در چین که مصرف کننده اصلی سنگ آهن اتفاق افتاده و انتظار می‌رود این نوع تقاضا در هفته‌های آینده افزایش یابد.
قیمت سنگ آهن به بالاترین سطح چهار هفته گذشته رسید

به گزارش بیرونیت به نقل از رویترز، پرمعامله‌ترین قرارداد سنگ آهن سپتامبر در بورس کالای دالیان چین با افزایش حدود ۲.۶ درصدی به قیمت ۸۶۴ یوان (۱۱۸.۷۹ دلار) به فروش رسید سطحی که از اوایل ژوئن در معاملات مشاهده نشده بود.

سنگ آهن معیار آگوست در بورس سنگاپور هم با جهش ۳.۱ درصدی به قیمت ۱۱۳.۳۵ دلار در هر تن معامله شد که بالاترین قیمت از ۷ ژوئن تاکنون بوده است.

تحلیل‌گران هوآتای در یادداشتی عنوان کردند: سیگنال‌های مثبت از محرک بخش املاک، احساسات بازار را بهبود بخشیده و به افزایش قیمت سنگ آهن کمک کرده است.

پکن اخیرا مجموعه‌ای از اقدامات محرک برای احیای بازار املاک تحت محاصر خود رونمایی کرده و این وقتی اهمیت می‌یابد که بخش املاک به عنوان بزرگترین مصرف کننده فولاد چین شناخته می‌شود.

همچنین برخی از تحلیل‌گران معتقدند: در حالی که چشم‌انداز تا حدودی تثبیت شده اقتصاد کلان بعضا موجب تقویت بازار شده، اما به نظر می‌رسد بازار همچنان انتظار دارد حمایت‌های بیشتری از سیاست در نشست سوم پلنیوم که به زودی برگزار می‌شود، برای احیای بخش املاک انجام شود.

سومین دوره پلنیوم از ۱۵ تا ۱۸ جولای با تمرکز بر تعمیق اصلاحات و ترویج مدرنیزاسیون چین برگزار می‌شود.

پس از آنکه داده‌های خصوصی نشان داد کاهش فروش سالانه توسعه دهندگان اصلی املاک چین در ماه ژوئن همچنان کاهش یافته است، سهام شرکت‌های دارایی چینی در فهرست هنگ کنگ افزایش یافت.

سایر مواد تشکیل دهنده تولید فولاد هم در بورس کالای دالیان افزایش یافت از جمله زغال‌سنگ کک و کک به ترتیب ۱.۴ و ۲.۱ درصد افزایش قیمت داشت.
منبع: روابط ایمپاسکو



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین