سه شنبه 12 تير 1403 شمسی /7/2/2024 3:32:35 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:74049
  • زمان انتشار:شنبه 9 تير 1403-12:55
  • کاربر:

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از بهره برداری از ۳۵ نوع ماده معدنی در این استان خبر داد و گفت: از بیش از ۷۰ ماده معدنی ۴۲ نوع آن در طبیعت این استان وجود دارد.
برداشت ۳۵ نوع ماده معدنی از معادن استان سمنان

به گزارش بیرونیت به نقل از ایسنا، یادگار احمدی ۸ تیرماه به مناسبت دهه تولید و تجارت در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان سمنان در مصلی حضرت امیرالمونین (ع) و در جمع نمازگزاران این شهرستان اظهار کرد: استان سمنان در بسیاری از مواد معدنی حائز رتبه‌های اول و دوم در کشور است.

وی با بیان اینکه در استان سمنان با توجه به توسعه‌های صنعتی انجام گرفته، نیازمند افزایش بهره‌وری در صنایع هستیم ادامه داد: در استان صنعتی و معدنی سمنان با توجه به توسعه‌های صنعتی انجام شده باید به دنبال افزایش تولید و ظرفیت در صنایع باشیم و صنایع موجود را بهره‌ور کنیم.

وی تصریح کرد: استان سمنان پائین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد و مشکل بیکاری با وجود صنایع در استان حل شده است و صنایع استان به دنبال دانش بنیان شدن و همکاری با دانشگاهیان و تحصیل کردگان هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به کمبود آب در استان گفت: خداوند منابع بسیار غنی دیگری را در استان قرار داده که از آنها می‌توان رزق و روزی مردم را تامین کرد.

احمدی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار خوب استان سمنان اظهار کرد: از ۷۰ نوع ماده معدنی شناخته شده در کشور ، ۴۲ نوع آن در این استان موجود می باشد و برای ۳۵ نوع آن پروانه بهره‌برداری صادر شده است.

مدیرکل صمت استان سمنان افزود: در سه سال گذشته فعالیت دولت سیزدهم تلاش کردیم در معادن استان بهره‌وری را افزایش دهیم و با راه اندازی واحدهای فرآوری مواد معدنی و تولید محصولات صنعتی و معدنی صادراتی از خام فروشی معادن جلوگیری کردیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های صنفی و تجاری صورت گرفته در استان تصریح کرد: در بخش تامین و توزیع کالاهای اساسی در استان مشکل و کمبودی نداریم و استان سمنان تامین کننده بسیاری از کالاهای اساسی مورد نیاز در کشور نیز می باشد.

احمدی در پایان سخنان خود، دهه تولید و تجارت، روز اصناف و روز ملی صنعت و معدن را به همه صنعتگران، معدنکاران، بازرگانان و تجار، اصناف و همه تلاشگران عرصه تولید و تجارت استان تبریک گفت و از عموم مردم خواست در انتخابات امروز مشارکت حداکثری داشته باشند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین