سه شنبه 12 تير 1403 شمسی /7/2/2024 4:09:58 PM
با انجام اکتشافات؛

بنیاد نیپون و دانشگاه توکیو اعلام کردند که بیش از ۲۰۰ میلیون تن گره منگنز غنی از فلزات کمیاب در بستر دریا در نزدیکی جزیره دور افتاده توکیو مینامیتوریشیما کشف کرده‌اند.
ژاپن در استخراج از بستر دریا پیشتاز می‌شود؟

به گزارش بیرونیت به نقل از ژاپن تایمز، این سازمان غیرانتفاعی و دانشگاه ملی در یک بررسی در منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن در نزدیکی جزیره‌ای در اقیانوس آرام که منطقه‌ای در اعماق ۵هزار متری را پوشش می‌دهد، مقادیر زیادی از غلظت‌های معدنی کف دریا را کشف کردند که به وفور حاوی فلزات کمیاب از جمله نیکل و کبالت – هر دو مورد نیاز برای تولید باتری‌های لیتیوم یون – است.

تیم تحقیقاتی به سرپرستی یاسوهیرو کاتو استاد دانشگاه، تخمین می‌زند که ۲۳۴ میلیون تن از این ندول‌ها در منطقه بررسی ۱۰۰ کیلومتر مربعی وجود دارد و میزان نیکل موجود در آن برای حمایت از مصرف ژاپن به مدت ۷۵ سال کافی است در حالی که کبالت کشف شده در این جزیره برای مصرف حدود ۱۱ سال این کشور کافی است.

اعتقاد بر این است که این حجم از مواد معدنی برای استفاده تجاری از جمله هزینه‌های  استخراج و پالایش کافی است. این تیم قصد دارد تا پایان مارچ ۲۰۲۶ استخراج روزانه ۲۵۰۰ تن از منابع معدنی را در یک پروژه آزمایشی آغاز کند.

گره‌های کروی که قطر آنها به ده‌ها سانتیمتر می‌رسد، زمانی رشد می‌کنند که اکسیدهای آهن و منگنز محلول در آب دریا در اطراف هسته‌های آن مانند سنگ‌ها و دندان‌های کوسه رسوب می‌کنند، این گره‌ها همچنین حاوی مس هستند.

مقدار زیادی از غلظت ندول منگنز در ابتدا طی یک بررسی در سال ۲۰۱۶ در همان منطقه توسط تیمی که شامل اعضایی از دانشگاه و سایر ارگان‌ها بود، کشف شد.

یک بررسی نمونه دقیق برای تعیین برآورد سپرده بین اواخر آوریل و اوایل ژوئن در سال جاری انجام شده است.

یوهی ساساکاوا رییس بنیاد نیپون گفت: دانشگاه توکیو یک رگه معدنی فوق العاده را  در منطقه اقتصادی ژاپن که کشوری فقیر به لحاظ منابع معدنی است، یافته است؛ لازم است در اسرع وقت این رگه استخراج و برای مصارف صنعتی در اختیار تولیدکنندگان کشور قرار گیرد.

وی در پایان تاکید کرد: تولد یک صنعت اقیانوسی جدید آن هم مرتبط با ایجاد نوآوری در این نقطه از کره زمین، دارای اهمیت زیادی است. 

منبع: روابط عمومی ایمپاسکو



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین