جمعه 8 تير 1403 شمسی /6/28/2024 9:01:10 AM
  • گروه مطلب:| گزارش| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:73992
  • زمان انتشار:يکشنبه 3 تير 1403-8:10
  • کاربر:

شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر با تمرکز بر حلقه‌های موثر بر افزایش کمی و کیفی آهن اسفنجی باعث شد تا این مجموعه بزرگترین صادرکننده این محصول باشد.
توسعه آهن و فولاد گل گهر قطب تولید و صادرات آهن اسفنجی

به گزارش بیرونیت به نقل از تیتر۲۰، شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر در سال گذشته موفق شد برای چندمین سال متوالی در جایگاه بزرگترین صادرکننده آهن اسفنجی قرار بگیرد. این موضوع نشان می دهد تولید آهن اسفنجی در این مجموعه از نظر کمی و کیفی روند رو به رشدی را طی می کند که در نهایت باعث شده تا توسعه آهن و فولاد سیرجان به عنوان بزرگترین صادرکننده انتخاب شود.

در سال ۱۴۰۲ در این مجموعه نزدیک به ۳ میلیون تن آهن اسفنجی تولید شد و ۳۳ رکورد تولید کمی، کیفی و فروش و حمل به ثبت رسید و ضمن پیشرفت قابل توجه پروژه‌ های بزرگ، در حوزه‌های مختلف دستاورد‌های ارزشمندی در سال گذشته کسب شد.

این رکورد زنی ها نشان می دهد شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر با نگاهی صادرات محور به سراغ تولید محصول رفته تا درنهایت محصولی با کیفیت بالا را وارد بازارهای صادراتی کند.

همانطور که اشاره شد ارتقای کیفی یکی از مهمترین دلایلی است که این مجموعه به عنوان بزرگترین صادرکننده باشد. در اختیار داشتن آزمایشگاهی مطابق با استانداردهای روز است که نقش مهمی در این افزایش صادرات داشته است.

در این آزمایشگاه ها تخصصی ترین استانداردها مستقر شده که در ارزیابی کیفی و تولید محصولی با کیفی بالا بسیار موثر است. این استاندارد به عنوان تخصصی ترین استاندارد کیفیتی آزمایشگاه های آزمون در سراسر جهان شناخته می شود و دارای الزاماتی در راستای بهبود فرایند های کاری آزمایشگاه است.

اما تنها در اختیار داشتن این استانداردها نمی تواند دلیلی برای رسیدن به قطب تولیدی و صادراتی باشد. بی شک سرمایه گذاری در توسعه فعالیت های حلفه های بالا دستی از جمله گندله و کنسانتره از مهمترین اقداماتی است که در این مجموعه رخ داده و توانسته آن را در جایگاه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان قرار دهد.

این مجموعه در کنار رکوردزنی ها در تولید به سراغ ارتقای کیفی در بخش های دیگر نیز رفته است، به عنوان مثال ارتقای نیروی انسانی در رسیدن به این هدف گذاری بسیاری حائز اهمیت است. استفاده از نیروی متخصص در کنار، ارتقای کیفی نیروی انسانی باعث شد تا سرعت توسعه در این مجموعه افزایش پیدا کند.

درواقع مجموعه توسعه آهن و فولاد گل گهر در کنار سرمایه گذاری در حوزه تولید، در بخش نیروی انسانی که سرمایه اصلی یک مجموعه محسوب می شود، سرمایه گذاری کرده است و حالا در حال بهره برداری از آن است.

اما در کنار موارد یاد شده بی شک کیفیت سنگ آهن در منطقه گل گهر که تمرکز شرکت های بزرگ در این منطقه نیز مهر تایید بر آن است، باعث شده تا تولیدات توسعه آهن و فولاد گل گهر بتواند مورد تایید خریداران خارجی آن باشد.

بی شک حجم ذخایر این منطقه، کیفیت آن و همچنین تمرکز دیگر مجموعه ها باعث شده تا این منطقه رفته رفته به قطب تولیدی و صادراتی آهن اسفنجی تبدیل شود و بتواند از اثر گذار ترین مناطق در توسعه زنجیره ارزش فولاد در کشور باشد و با افزایش صادرات خود بتواند شاهد ارتقای سطح کیفی منطقه نیز باشد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین