يکشنبه 3 تير 1403 شمسی /6/23/2024 6:13:29 AM
بیرونیت کارنامه دو ماه امسال فخوز را بررسی کرد

شرکت فولاد خوزستان توانست در دو ماه ابتدایی امسال تولید و فروش داخلی خود را بالا ببرد، با این حال در بخش صادرات دچار افت شد.
فراز و فرود فولاد خوزستان در تولید و صادرات

به گزارش خبرنگار بیرونیت، گزارش مالی ارائه شده توسط فولاد خوزستان به سامانه کدال نشان می دهد این شرکت (با نماد فخوز) طی دو ماه امسال چهار محصول شامل اسلب، بلوم و بیلت، آهن اسفنجی و گندله را به تولید رسانده است. گزارش منتشره نشان می دهد تولید کل فولاد خوزستان در بازه زمانی تحت بررسی به حدود دو میلیون و 753 هزار تن رسیده است.

با توجه به تولید حدودا دو میلیون و 474 هزار تنی فولاد خوزستان در فروردین و اردیبهشت سال گذشته، فخوز توانسته بالغ بر 11 درصد به تولید خود بیفزاید.

در حالت تفکیکی، خوزستانی ها توانسته اند تولید بلوم و بیلت، گندله و آهن اسفنجی را در دو ماه امسال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالا ببرند، اما باز هم در تولید اسلب افت داشته اند.

در گزارش ارسالی فولاد خوزستان به سامانه کدال، تعداد فروش داخلی این شرکت در فروردین و اردیبهشت امسال و نسبت به مدت مشابه پارسال رشد کرده است. طبق آمار، تعداد فروش داخلی خوزستانی ها در دو ماه ابتدایی پارسال 407 هزار و 564 تن بوده، اما در فروردین و اردیبهشت امسال به 592 هزار و  353 تن رسیده که نشان از رشد  45 درصدی دارد.

این در حالی است که فروش صادراتی فولاد خوزستان در دو ماه نخست امسال نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته افت را نشان می دهد.  تعداد فروش صادراتی امسال خوزستانی ها (تا پایان اردیبهشت) کمتر از 92 هزار و 600 تن بوده، حال آنکه در بازه زمانی مشابه پارسال بیش از 260 هزار و 600 تن فروش داشتند. بنابراین فروش صادراتی فولاد خوزستان افت تقریبا تا یک سوم افت کرده است.

بلوم و بیلت محصولات صادراتی فولاد خوزستان در فروردین و اردیبهشت امسال بوده اند که درآمد بالغ بر هزار و 275 میلیارد تومانی را به ارمغان آورده است. فخوز در دو ماه نخست پارسال حدود پنج هزار و 300 میلیارد تومان از محل صادرات درآمد کسب کرد. با توجه به آمار بالغ بر هزار و 600 میلیارد تومانی این شرکت در دو ماه امسال، افت 70 درصدی را در این بخش متحمل شده است.

اما نگاهی تفکیکی به کارنامه تولید و فروش فولاد خوزستان نشان می دهد بیشترین محصول تولیدی این شرکت گندله با آمار بالغ بر یک میلیون و 135 هزار تن بوده است. کمترین تولید نیز نصیب اسلب با آمار 217 هزار و 164 تن شده است.

با این حال، بیشترین درآمد فولاد خوزستان از فروش داخلی محصولات، به بلوم و بیلت با رقم حدودا هفت هزار و 200 میلیارد تومان مربوط بوده است.

گران ترین محصول فروش رفته فولاد خوزستان در فروردین امسال "اسلب" بوده که بیش از 23 میلیون و 100 هزار تومان قیمت در هر تن داشته است. فولاد خوزستان در مجموع درآمدی بالغ بر 12 هزار و 700 میلیارد تومان از فروش داخل در فروردین و اردیبهشت امسال داشته است. در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، درآمد فروش داخلی این شرکت حدود 64 درصد رشد را نشان می دهد.

 

 

 

 

 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین