يکشنبه 3 تير 1403 شمسی /6/23/2024 6:14:16 AM
  • گروه مطلب:| گزارش| بازار| فارسی|
  • کد مطلب:73881
  • زمان انتشار:پنجشنبه 24 خرداد 1403-10:39
  • کاربر:
فعالان بازار اذعان کردند؛

معامله‌گران و کارشناسان بر این باورند که روند صعودی قیمت طلا و دستیابی به رکوردهای پی در پی، در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد یافت چرا که مساله شمش به قوت خود باقی است و اگرچه اکنون دستیابی به سطح ۳ هزار دلار در اونس دور از دسترس به نظر می‌رسد اما ادامه روند افزایشی قطعی است.
روند صعودی طلا تا پایان ۲۰۲۴ ادامه می‌یابد

به گزارش بیرونیت به نقل از رویترز، سرمایه‌گذاران به دلیل انتظارات برای تسهیل پولی، تنش‌های ژئوپولیتیکی در اروپا و خاورمیانه – به ویژه – خریدهای بانک مرکزی به رهبری چین، افزایش تقاضا را در این بازار شاهد بوده‌اند.

هر اونس طلا پس از دستیابی به رکورد ۲هزار و ۴۴۹ دلار در بیستم می (۳۱ اردیبهشت ماه)، اکنون حدود ۲هزار و ۳۰۰ دلار در هر اونس معامله می‌شود و تاکنون بیش از ۱۱ درصد رشد داشته است.

روث کراول مدیرعامل انجمن بازار شمش لندن در حاشیه کنفرانس فلزات گرانبهای آسیا و اقیانوسیه در سنگاپور به رویترز گفت: در حال حاضر دلایل زیادی وجود دارد که باعث افزایش قیمت طلا می‌شود اما بدون شک یکی از اصلی‌ترین عوامل، چین است.

به گفته وی معمولا چین و ژاپن خریداران اقتصادی بوده‌اند، اما با توجه به وضعیت اقتصاد، چالش‌های املاک و مستغلات و بازارهای سهام، طلا یک انتخاب مطمئن است... و همین مساله تا مدتی قابل توجه باعث جلب توجه سرمایه‌گذاران خرد و کلان به بازار طلا خواهد شد.

بانک‌های مرکزی در سراسر جهان به ویژه چین، به دلیل کاهش ارزش پول و خطرات ژئوپولیتیکی و اقتصادی، ذخایر طلای خود را افزایش داده‌اند.

شمش به طور سنتی به عنوان پوششی مطلوب در برابر خطرات ژئوپولیتیکی و اقتصادی شناخته می‌شود که در محیطی با نرخ بهره پایین رشد می‌کند.

آمار سینگ رییس بخش فلزات آسیا، اقیانوسیه و خاورمیانه در استونکس در این باره معتقد است: تقاضای فیزیکی برای طلا قوی است، اما هنوز شاهد تقاضای سرمایه‌گذاری خرده فروشی مانند صندوق‌های قابل معامله در بورس، از سوی ایالات متحده نبوده‌ایم... به نظرم امسال قیمت‌ها به راحتی به ۲۶۰۰ تا ۲۷۰۰ دلار در اونس می‌رسد.

به گفته تحلیل‌گران، از آنجایی که سرمایه‌گذاران به دنبال شفاف سازی در مورد زمان کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو هستند، انتخابات نوامبر ایالات متحده احتمالا نوسانات بیشتری را به بازار اضافه خواهد کرد.

به گفته آنها، در حالی که اکثر تحلیل‌گران و معامله‌گران همچنان نسبت به طلا خوشبین هستند، احتمال فراتر رفتن قیمت این فلز گرانبها از ۳هزار دلار در هر اونس در این مقطع دور از ذهن به نظر می‌رسد.

نیکوس کاوالیس مدیرعامل متالز فوکوس در این باره توضیح داد: این مساله مربوط به یک عامل خاص نیست که طلا را متوقف کند، بلکه ۳ هزار دلار به معنای جهش ۳۰ درصدی از نقطه کنونی است که بسیار چشمگیر است آن هم در شرایطی که ما پیشتر در سال جاری جهش‌های سنگین قیمت طلا را پشت سر گذاشته‌ایم.

منبع: روابط عمومی ایمپاسکو



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین