يکشنبه 3 تير 1403 شمسی /6/23/2024 6:36:06 AM

نشست مشترک کمیته دولتی مدیریت زمین و ژئودزی جمهوری تاجیکستان با معاونان و مدیران سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور و معاونان ایشان برگزار شد.
مناسبات علمی و مهندسی ایران و تاجکستان در زمینه علوم‌زمین توسعه خواهد یافت

به گزارش بیرونیت به نقل از روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، این نشست در راستای اهداف تفاهمنامه امضا شده بین روسای‌جمهور ایران و تاجیکستان با حضور رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی (ره) و امامعلی رحمان تاریخ ۱۴۰۰.۰۳.۰۹، انجام شد و به زودی با امضای تفاهم‌نامه‌ دوجانبه مناسبات دو کشور جهت انتقال ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف علم‌زمین به کشور تاجیکستان توسعه خواهد یافت.
در این دیدار حاضران نسبت به نیازسنجی کشور تاجیکستان در حوزه علوم‌زمین، ایجاد نقشه‌راه تعاملات دو کشور جهت تعیین تکلیف مناسبات دو طرف، انتقال ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران به تاجیکستان و زمینه‌سازی جهت توسعه تعاملات آتی در زمینه‌های زمین‌شناسی، اکتشاف معادن، مطالعات ژئوشیمی، توسعه پایگاه داده‌های علوم‌زمین تاجیکستان، وسعه ظرفیت‌های بخش خصوصی و شرکت‌های فعال در زمینه دانش‌بنیان، برگزاری دوره‌های آموزشی جهت ارتقای سطح علمی و مهندسی کارکنان سرارداه زمین‌شناسی تاجیکستان‌و... توافق کردند.
شایان ذکر است؛ اعضای کمیته دولتی مدیریت زمین و ژئودزی جمهوری تاجیکستان پیش از حضور در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور از سازمان نقشه‌برداری و سازمان فضایی ایران نیز جهت بررسی نقاط مشترک همکاری بازدید کرده بودند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین