يکشنبه 3 تير 1403 شمسی /6/23/2024 7:06:52 AM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:73854
  • زمان انتشار:چهارشنبه 23 خرداد 1403-10:9
  • کاربر:
مدیرکل صمت استان خراسان جنوبی:

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: اداره‌‍ کل منابع طبیعی استان با آزادسازی ۲۵ محدوده معدنی که پیش از این به دلیل وجود گونه‌های ارزشمند طبیعی برداشت از آنها ممنوع بود، موافقت کرد.
۲۵ محدوده معدنی در خراسان جنوبی آزادسازی می‌شود

به گزارش بیرونیت به نقل از ایرنا، احمد آریافر افزود: البته با بررسی‌های مختلف کارشناسان ۲ دستگاه، راهکارهایی ارائه شده که آزادسازی و برداشت از این معادن به‌ گونه‌ای انجام شود تا آسیبی به گونه‌های ارزشمند منابع طبیعی استان وارد نشود.

وی بیان کرد: اقدامات خوبی برای آزادسازی حداکثری محدوه‌های معدنی خراسان جنوبی در حال پیگیری است که امیدواریم تا پایان سال جاری تعداد زیادی از این محدوده‌ها را آزاد کنیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» باید مدیران تصمیمات مهمتر و کارآمدتری را اتخاذ کنند و در مجموع سطح تصمیم گیری خود را بالا ببرند.

وی بیان کرد: به رغم ظرفیت‌های بالای استان در بخش معدن، ارزش افزوده این بخش در توسعه اقتصادی خراسان جنوبی چهار درصد است که در برنامه هفتم توسعه باید به ۱۳ درصد برسد.

آریافر گفت: اتخاذ تصمیم گیری‌ها در حوزه معادن کند است و مدیران متولی باید همراهی خوبی را با حوزه صمت داشته باشند.

وی با تاکید بر تامین زیرساخت‌های استان در راستای جهش تولید و توسعه معدنی گفت: زیرساخت‌هایی که برای معادن استان لازم داریم، ظرفیت آن وجود دارد و با توجه به کم آبی در خراسان جنوبی پساب یک ظرفیت برای تامین آب بخش معدن است که نیازمند تصمیم مدیریتی است تا پساب به معادن منتقل شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار کرد: در این خصوص باید دستگاه‌های دولتی متولی از جمله شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و ایمیدرو، تصمیم گیری و نحوه مشارکت خود در این پروژه را به ما اعلام کنند اما چند ماه است که معطل هستیم.

وی افزود: به دلیل اینکه محدوده‌های معدنی ما کوچک است برای هلدینگ‌های بزرگ چیزی برای عرضه نداریم، در این خصوص چند محدوده کوچک کنار هم را در قالب یک پهنه به هلدینگ‌های بزرگ ارائه خواهیم داد، چرا که شرط توسعه استان این است که معادن و صنایع بزرگ راه‌اندازی شود.

آریافر گفت: به دنبال این هستیم که مجتمع‌های معدنی بزرگ را در خراسان جنوبی راه‌اندازی کنیم تا ارزش افزوده بیشتری برای استان رقم بخورد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین