به گزارش بیرونیت به نقل از تیتر۲۰، دستیابی به توسعه پایدار در گرو فاکتورهای بسیاری است که رشد تولید یکی از این فاکتورها محسوب می شود. در همین راستا شرکت های تولیدکننده در حوزه های مختلف از جمله واحدهای معدنی و صنایع معدنی تلاش می کنند تا افزایش تولید به صورت سالانه محقق شود.
یکی از اقداماتی که منجر به تحقق اهداف گل گهر می شود، افزایش تولید خواهد بود. به نحوی که با افزایش تولید میزان فروش داخلی و صادراتی آن افزایش و از محل درآمدها می تواند سرمایه مورد نیاز طرح های توسعه ای را تامین کند.
در همین زمینه "درآمد عملیاتی" شرکت معدنی و صنعتی گلگهر (نماد: کگل) در دوره دوازده ماهه سال 1402 با 27 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به 641 هزار میلیارد ریال رسید. این رشد در درآمدهای عملیاتی حاکی از آن که روند تولید نیز باید رو به رشد رفته باشد.
آمارها در این زمینه نشان می دهد، حجم تولید محصولات در شرکت گلگهر نسبت به سال قبل 17.8درصد افزایش یافته است. اما این آمار نتیجه رشد در حوزه های مدیریت تولید است.
مدیریت تولید گل گهر در یک سال گذشته بر برنامه ریزی های تولیدی و بازاریابی و همچنین افزایش فروش متمرکز بوده و با تعریف چارچوب های مشخص توانسته این میزان رشد را محقق کند. مدیریت تولید گل گهر بیش از هرچیزی باید بر میزان تقاضای بازار تسلط داشته و بتواند سهم خود را در بازار افزایش دهد.
درواقع افزایش تولید تنها به دلیل بالا بودن راندمان کاری خط تولید محقق نشده است بلکه شیوه مدیریت تولید گل گهر به صورتی بوده که این رشد به ثبت رسیده است. این موضوع نشان می دهد، برنامه های مدیریت در بخش های مختلف درست به موازات چشم انداز 1410 در حال اجرایی شدن است.
از سویی دیگر رشد تولید یاد شده سهم گل گهر در زنجیره ارزش فولاد را که بیش از 30 درصد است ، افزایش داده و آن را به جایگاه اول و پرچمداری نزدیک خواهد کرد. همچنین این رشد بیانگر افزایش سوددهی این مجموعه خواهد بود که در کنار آن بر روند اجرای طرح های توسعه که قرار است زین پس با سرعت بیشتری به بهره برداری برسد، اثر مستقیم خواهد داشت.
همچنین رشد تولید باعث می شود تا گل گهر از تمام ظرفیت های خود در حوزه های مختلف استفاده کرده و در ادامه علاوه بر توسعه سبد محصولات، فروش خود در بازارهای داخلی و صادراتی را افزایش می دهد.
مطالب مرتبط
نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست