به گزارش معدننامه، عصر روز سه شنبه 25 تیرماه در هشتمین دوره آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران که با حضور جمعی از اساتید دانشگاه، مدیران و صاحبنظران روابط عمومی کشور در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، از روابط عمومی های برتر کشور با اهدا تندیس بلورین، سیمین و زرین تقدیر به عمل آمد.
در این همایش که به همت موسسه فرهنگی روابط عمومی آرمان برگزار شد، پس از ارزیابی روابط عمومی های برتر کشور بر اساس مدل تعالی تخصصی شده EFQM در روابط عمومی شامل ۹ معیار بنیادین سرآمدی و ۸۱ شاخص فرعی، روابط عمومی های سرآمد در سه سطح زرین(کسب حداقل ۷۰۰ امتیاز)، سیمین(کسب امتیاز بین ۶۵۱ تا ۷۰۰ ( و بلورین(کسب امتیاز بین ۵۵۰ تا ۶۵۰) معرفی شدند.
پس از اعلام بیانیه هیئت داوران، روابط عمومی ذوب آهن اصفهان به عنوان روابط عمومی سر آمد (تثبیت سرآمدی) معرفی شد و تندیس زرین هفت ستاره سرآمدی را دریافت کرد .
هدف این همایش توسعه سرآمدی در حوزه روابط عمومی، ارائه مشاوره و کمک به تقویت مستمر شاخص های سرآمدی در روابط عمومی و معرفی و تقدیر از روابط عمومی های سرآمد عنوان شده است.
گفتنی است مدل تعالی سازمانی EFQM یک استاندارد اروپایی است که به عنوان ابزاری قوی برای سنجش میزان استقرار سیستم ها در سازمان های مختلف بکار گرفته می شود.
معیارهای اصلی انتخاب روابط عمومی سرآمد شامل "مخاطب گرایی" ، "مدیریت فرآیندی" ، "مسئولیت اجتماعی" ، "توسعه سطح همکاری و مشارکت با محیط پیرامون" ، "یادگیری , و بهبود مستمر" ، "تجهیز و نوسازی منابع انسانی" ، "نتیجه گرایی" و "رهبری و مدیریت" بودند.
در این همایش یاد مرحوم دکترهوشنگ عباس زاده ، استاد پیشکسوت علوم ارتباطات وروابط عمومی گرامی داشته شد و از سوی روابط عمومی ذوب آهن اصفهان هدیه ای به رسم یادبود به خانواده ایشان تقدیم گردید .
دکتر دارابی مدیر کل استان های صدا وسیما در این مراسم در خصوص روابط عمومی هوشمند سخنرانی کرد.
همچنین دکتر هوشمند سفیدی دبیر هشتمین دوره آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران طی سخنانی با تاکید بر نخبه گرایی در روابط عمومی بر اساس رویکردها وفرایند های جدید گفت : نخبه گرایی در روابط عمومی متضمن تمیز بیت سرآمدان و غیر سرآمدان است، در واقع دیوارکشی بین روابط عمومی هایی که رویکرد، عملکرد و اثربخشی آن ها بر اساس استانداردهایی علمی وحرفه ای استوار است و در مقابل روابط عمومی هایی که فاقد این ویژه گی ها هستند و صرفا بر اساس تقلید تکنیکی و اثربخشی غیر قابل اندازه گیری فعالیت می کنند.وی افزود: روابط عمومی سرآمد نوعی روابط عمومی است که بر اساس معیارها و شاخص ها مشخص ، مقبول، علمی و حرفه ای عمل می کند و عملکرد آن همه جانبه است در حالی که روابط عمومی عادی معمولا یک یا چند بعدی عمل کرده، ماهیت اقدامان آن فنی و تکنیکی بوده وفلسفه عملکردی آن، ازجهان بینی و رویکرد روشنی تبعیت نمی کند و عملا عملکرد کلیشه ای ، تقلیدی و تاکتیکی دارند نه راهبردی.
علیرضا امیری مدیر روابط عمومی ذوب آهن اصفهان ضمن تبیین اهداف حضور در اینگونه آیین ها تصریح نمود: از آنجایی که ارتقای کیفی روابط عمومی شرکت در همه ابعاد و برای حضور در عرصه های مختلف یک ضرورت است، بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته و رسالت واقعی روابط عمومی ، موضوعاتی همچون :توجه کافی و لازم به آموزش ،بهره گیری از اساتید علوم ارتباطات در شرکت ، حضور کارشناسان روابط عمومی در دوره ها آموزشی، تکمیلی و بهره گیری از دانش روز و تجربیات موفق در همایش های مرتبط و .... با جدیت دنبال می شود.وی یادآور شد: یک روابط عمومی پویا می تواند بهتر و مناسبتر در خدمت سازمان و مجموعه خود باشد.
در حاشیه این آیین مجید مرادیان معاون روابط عمومی شرکت نیز،کسب تندیس زرین سرآمدی روابط عمومی را برای دومین بار، به همه کارکنان سخت کوش ذوب آهن بزرگ بویژه همکاران روابط عمومی تبریک گفت و یاد آور شد: اینگونه موفقیت ها شایسته خانواده بزرگ ذوب آهن اصفهان است و نتیجه زحمات و تلاشهای جمعی اثربخش و هدفمندی است که بر اساس ارزیابی دقیق مدل تعالی تخصصی شده EFQM در روابط عمومی شرکت بدست آمده است.
مطالب مرتبط
نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست