به گزارش معدن نامه به نقل از شاتا، قائم مقام وزیر صنعت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر لزوم ظرفیت سازی برای توسعه صادرات به کشورهای هدف و سایر کشورها، از برنامه ریزی برای تغییرات ساختاری در سازمان توسعه تجارت برای حرکت روانتر آن به سمت تحقق اهداف صادراتی و چابک سازی خبر داد.
مجتبی خسروتاج گفت: در دو سال گذشته برای خروج سازمان توسعه تجارت از شکل سنتی آن تلاش هایی در قالب تفکیک مقوله های سیاستگذاری و حکمرانی و تبدیل شدن به یک نهاد توصیه ای و ترویجی انجام شد.
او افزود: عراق یکی از مهمترین بازارهای صادراتی کشور است، به طوری که جمهوری اسلامی ایران در 6 ماه نخست امسال با سه میلیارد و 170 میلیون دلار صادرات، به دومین مقصد صادراتی این کشور تبدیل شد.
مطالب مرتبط