جمعه 30 شهريور 1403 شمسی /9/20/2024 3:26:40 AM
رییس خانه معدن ایران خواستار شد:

رییس خانه معدن ایران با استقبال از گزینش «محمد شریعتمداری» برای تصدی پست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از محورهای مهم کاری در این وزارتخانه برای چهار سال آینده بهره گیری از سرمایه گذاری خارجی است.
ضرورت تکرار تجربه واگذاری معدن مهدی آباد در دولت دوازدهم

محمدرضا بهرامن بعدازظهر دوشنبه در میزگرد انتظارات فعالان بخش معدن و صنایع معدنی که در سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) برگزار شد، افزود: یکی از نکات کلیدی برنامه کاری وزیر پیشنهادی برای وزارتخانه صنعت در دولت دوازدهم سرمایه گذاری خارجی است.
بهرامن اضافه کرد: گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت صنعت، برنامه خود را براساس ششمین برنامه توسعه ( 1400 - 1396 ) طراحی کرده که یکی از نکات آن، تفکیک نشدن بخش تجارت از صنعت ومعدن است.
وی گفت: بی توجهی به انسجام در صنعت، معدن و تجارت، چالش ها و مشکلاتی را به دنبال دارد و حفظ یکپارچگی دفاع آن ضروری است.
«وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت دوازدهم به یک راهبرد مشخص نیازمند است تا مطابق آن حرکت رو به جلو داشته باشد که این امر با خصوصیت وزیر پیشنهادی تطبیق دارد».
بهرامن تصریح کرد: شریعتمداری در دوران هشت ساله وزارت بازرگانی به برنامه راهبردی اعتقاد داشت و این خصوصیت را در این دوره وزارت نیز دنبال خواهد کرد.

بخش معدن و صنایع معدنی در مسیر رشد اقتصادی
رییس خانه معدن ایران معتقد است، براساس برنامه ششم توسعه کشور پیش بینی رشد سالیانه هشت درصدی هدفگذاری شده است و در مسیر تحقق این مهم، بخش معدن و صنایع معدنی می تواند نقش آفرینی موثری داشته باشد.
وی افزود: انتظار می رود با فراهم سازی زیرساخت ها که دولت ها در پیاده سازی آن نقش اصلی دارند، امکان دستیابی به اهداف بخش معدن فراهم آید.

واگذاری معدن سرب و روی مهدی آباد بر پایه نگرش راهبردی دولت
بهرامن گفت: پارسال معدن سرب و روی مهدی آباد (یزد) به یک کنسرسیوم از بنگاه های اقتصادی داخلی واگذار شد که این امر، حاصل نگرش راهبردی دولت یازدهم بود. اکنون نیز باید برای تداوم اینگونه برنامه ها در دولت دوازدهم تلاش شود.
وی اضافه کرد: بخش معدن با توسعه فعالیت اکتشافی می تواند بسیاری از نیازهای کشور را پاسخ دهد و از مرحله اکتشاف تا فرآوری اشتغال وسیعی را به همراه آورد.

بسترسازی دولت دوازدهم در بخش معدن، انتظار بخش خصوصی
رییس خانه معدن ایران گفت: دولت دوازدهم باید برای جلب و جذب سرمایه های بخش خصوصی و خارجی بسترسازی کند و این انتظار بحق فعالان غیر دولتی در این عرصه است.
به گفته وی، اکنون با تحقق اهداف برنامه ششم در چارچوب فعالیت دولت دوازدهم، می توان انتظار داشت مسیر تحقق هدف چشم انداز (1404) فراهم شود اما بدون تلاش و برنامه ریزی این امر تحقق پیدا نمی کند.



منبع: ایرنا

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین