جمعه 30 شهريور 1403 شمسی /9/20/2024 1:59:02 AM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:3241
  • زمان انتشار:سه شنبه 17 مرداد 1396-4:32
  • کاربر:.
معاون اقتصادی وزیر کار خبر داد:

معاون اقتصادی وزیر کار از تدوین دو سند در خصوص ایمن سازی معادن و بسته حمایتی از فعالان بخش معدن کشور با همکاری خانه معدن ایران خبر داد.
وزارت کار و خانه معدن مامور تدوین سند ایمن سازی معادن/ بسته حمایتی از معادن در راه است

به گزارش معدن نامه، حجت اله میرزایی گفت: با توجه به اهمیت ایمنی در معادن بزرگ و کوچک کشور به ویژه معادن زیرزمینی زغالسنگ، وزارت کار با همکاری هیات مدیره خانه معدن ایران و کمیته زغالسنگ این تشکل سند ایمن سازی معادن کشور را تدوین و به هیات دولت تقدیم خواهد کرد.

میرزایی با اشاره به نقش خانه معدن ایران در توسعه استانداردهای فعالیت های معدنی و بهره برداری بهینه از معادن گفت: حضور شرکت های بزرگ و تاثیر گذار معدنی در خانه معدن ایران، معاونت اقتصادی وزارت کار را به این نتیجه رساند تا با همکاری این تشکل و کمیته های تخصصی آن سند ایمن سازی معادن کشور را تهیه کرده و در اختیار هیات محترم دولت قرار دهد.

او افزود: پس از حادثه ناگوار معدن زمستان یورت، بررسی های میدانی وسیعی از سوی کارشناسان وزارت کار صورت گرفت و به این نتیجه رسیدیم که باید برای بهره برداری بهینه از معادن و ایجاد محیطی امن برای کارکنان، بسته حمایتی از معادن بزرگ و کوچک کشور تعریف شود تا بر اساس آن منابعی از محل های مشخص به طور قانونی در اختیار مدیران معدنی قرار گیرد.

میرزایی افزود: با توجه به توانمندیهای خانه معدن ایران مطمئن هستیم که دو سند پایه ای برای معادن کشور تدوین خواهد شد و معادن کشور به سمت ایمن سازی و ایجاد محیز های امن کاری پیش خواهند رفت.

معاون اقتصادی وزیر کار گفت: اخیرا کمیته ای با نام اقتصاد کلان نیز در خانه معادن ایران ایجاد شده که بنده نیز عضو آن کمیته هستم و بناست تا در این کمیته ظرفیت های معدنی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفته و اطلاعات درست و پایه ای در اختیار سیاستگذاران و تصمیم سازان اقتصادی کشور قرار گیرد.

میرزایی گفت: ذخایر فراوان معدنی کشور و ورود بخش خصوصی داخلی و خارجی به این عرصه موید آن است که بخش معدن علاوه بر پیشتازی در ایجاد اشتغال این ظرفیت را دارد تا به عنوان یکی از پیشران های رشد اقتصادی کشور باعث افزایش ثروت ملی شود.



منبع: روابط عمومی خانه معدن ایران

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین