جمعه 30 شهريور 1403 شمسی /9/20/2024 1:10:09 AM

 نخستین جشنواره ملی عکس معدن با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو به طور رسمی دوشنبه دوم مردادماه برگزار می شود. این در حالی است که بعد از ظهر روز اول مرداد، نمایشگاه عکس این جشنواره، آغاز به کار می کند. 
جشنواره عکس معدن، دوشنبه افتتاح رسمی می شود/ 73 اثر به جشنواره عکس معدن راه پیدا کرد

به گزارش معدن نامه، روز دوشنبه نخستین جشنواره ملی و نمایشگاه عکس معدن با حضور مهدی کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو، اکبر عالمی رییس هیات داوران جشنواره، اعضای شورای سیاستگذاری، دبیر جشنواره و جمعی از مدیران معدنی و بخش هنر کشورمان برگزار می شود.

در این جشنواره که به مدت 4 روز برگزار می شود، به برگزیدگان نشان کیمیا اعطا می شود. پیشتر هیات داوران این جشنواره از تعداد 2هزار عکس ارسالی اظهار خرسندی کرده و کیفیت آثار ارسال شده را نیز مورد تحسین قرار داده بودند.

ایمیدرو با هدف استفاده از حافظه و دانش تصویری عکاسان برای گسترش و ترویج موضوعات مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی، ایجاد ارتباط بین اهالی فرهنگ و هنر با مسئولان بخش معدن و صنایع معدنی و ... نخستین جشنواره ملی عکس معدن را برگزار می کند.

 73 اثر به جشنواره عکس معدن راه پیدا کرد

طی 8 ساعت بررسی انجام شده از سوی هیات داوران جشنواره ملی عکس معدن به ریاست دکتر اکبر عالمی، آثار تعدادی از عکاسان بررسی و در نهایت منتخبان بخش مسابقه تعیین شدند. بر این اساس 73 اثر از شرکت کنندگان در جشنواره عکس ملی معدن به بخش مسابقه راه یافت. اعضای هیات داوران این جشنواره شامل سیف الله صمدیان،‌ مسعود زنده روح کرمانی، مهدی علیپور، ساعد نیک زاد و رضا معطریان هستند.

بخش نمایشگاه این جشنواره از بعد از ظهر روز اول مرداد آغاز و تا چهارم مرداد ماه جاری ادامه دارد. همچنین روز دوم مرداد ماه نیز مراسم رسمی افتتاحیه برگزار خواهد شد. طی این جشنواره به برگزیدگان نشان "کیمیا" اعطا می شود.

بخش اصلی این جشنواره شامل مسابقه عکس های حرفه ای و نیز عکاسی با تلفن همراه به صورت جداگانه است که موضوعات مختلفی همچون انسان و معدن، براده ها و گدازه ها، معادن گوهر زمین، معدن و محیط زیست، اشتغال و معدن و زنان و معادن را پوشش خواهد داد.

جوایز جشنواره شامل تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی است که هنرمندان و استادان برجسته و مقامات ارشد دولتی و بخش خصوصی جوایز هنرمندان عکاس را اهدا می کنند.



منبع: ایمیدرو

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین