جمعه 30 شهريور 1403 شمسی /9/20/2024 1:32:39 AM
مدیر کل دفتر صنایع معدنی غیر فلزی وزارت صمت خبر داد:

مدیر کل دفتر صنایع معدنی غیر فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت از فعالیت 6500 واحد فرآوری سنگ تزیینی در کشور خبر داد.
فعالیت 6500 واحد فرآوری سنگ تزیینی در کشور/  اشتغال حدود 380 هزار نفر در صنعت سنگ تزیینی
مدیر کل دفتر صنایع معدنی غیر فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت تشریح کرد:
🔷 فعالیت 6500 واحد فرآوری سنگ تزیینی در کشور
🔷اشتغال حدود 380 هزار نفر در صنعت سنگ تزیینی و صنایع وابسته
🔹 مدیر کل دفتر صنایع معدنی غیر فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اشتغال حدود 380 هزار نفر در صنعت سنگ های تزیینی و صنایع وابسته از فعالیت شش هزار و 500 واحد فرآوری سنگ تزیینی در کشور خبر داد.
🔹 ذخیره قطعی سنگ های تزیینی کشور نزدیک به 2.4 میلیارد تن است  
🔹 تعداد معادن سنگ تزیینی کشور  یک هزار و 955 معدن است که از این تعداد یک هزار و 165 معدن فعال، 751 معدن غیرفعال و 39 معدن دیگر در حال تجهیز هستند. 
🔹 ظرفیت تولید معادن سنگ تزیینی کشور حدود 27 میلیون تن است و در سال 95 حدود 13 میلیون تن سنگ تزیینی تولید شد که نسبت به مدت مشابه در سال 94 تغییر چندانی نداشت.
🔹 آمار تولید سنگ بریده کشور در سال 95 نسبت به سال 94 به خاطر رکودی که در صنعت ساختمان سازی ایجاد شده بود، تغییر چندانی نداشت. همچنین مصرف سنگ بریده در سال 95 حدود 65 میلیون مترمربع بوده است.
🔹 میزان اشتغالزایی در صنعت سنگ های تزیینی و صنایع وابسته در سال 95  حدود 380 هزار نفر  است که  با برنامه‌ریزی های صورت گرفته به سمت افزایش ارزش افزوده و اشتغال پایدار در این حوزه گام برمی داریم.
🔹 تنوع طلبی در درخواست مشتریان داخلی و صادراتی امری طبیعی است و یکی از موارد با اهمیت و ویژه ای است که باید واحدهای فرآوری سنگ به آن توجه کنند و با شناسایی گونه های جدید و فرآوری مناسب به این درخواست پاسخ مناسب دهند.
🔹 بسیاری از کارخانه های سنگ در حال حاضر با مشکلات حاکم بر بازار مسکن، رکود شدید، مشکلات فروش و بازرگانی مواجه هستند و ضروری است که فرهنگ سازی برای استفاده از ماده معدنی استخراج شده و آموزش های لازم جهت حضور در بازار صادراتی مورد توجه ویژه ای قرار گیرد.


منبع: شاتا

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین