جمعه 30 شهريور 1403 شمسی /9/20/2024 12:56:56 AM
فرمولی جدید برای کاهش بدهی های ذوب آهن

شرکت ذوب آهن اصفهان جهت ساماندهی تسهیلات بانکی مصوبه ای از کارگروه ملی ستاد تسهیل موانع تولید اخذ کرد. 
یکسال تنفس به ذوب آهن در بازپرداخت وام های بانکی/ تهاتر بدهی های دولتی ذوب آهن با مطالبات تأمین اجتماعی

به گزارش معدن نامه، شرکت ذوب آهن اصفهان جهت ساماندهی تسهیلات بانکی مصوبه ای از کارگروه ملی ستاد تسهیل موانع تولید اخذ کرده است که طبق آن می تواند ضمن توافق با بانکها و با پرداخت حداکثر 5 درصد سود  و اصل تسهیلات به بانک های ذینفع مشمول یکسال تنفس در بازپرداخت تسهیلات شود و بعد از اتمام مدت تنفس نیز بدهی ها را به مدت 5 سال تقسیط کند.

 هم اکنون این مصوبه برای حدود 60 درصد تسهیلات اخذ شده (شامل بانک های پاسارگاد، رفاه و ملت) اجرایی شده است و مذاکره با سایر بانک ها نیز در حال انجام است. بر اساس صورت های مالی سال 95 بیش از 83 درصد زیان حاصل شده مربوط به هزینه های مالی است و لذا آثار این اقدامات می تواند در آینده ای نزدیک نمایان شود.

قابل ذکر است که به منظور بررسی و تبادل نظر و هماهنگی برای حل و فصل مشکلات و موانع فراروی واحدهای تولیدی، "کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید" در همه استان‌های کشور و با عضویت استاندار، رییس واحد استانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، رییس واحد استانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس واحد استانی وزارت جهادکشاورزی، مدیر کل امور مالیاتی استان، مدیر کل سازمان تأمین اجتماعی استان، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان و رییس‌ خانه‌ صنعت، معدن و تجارت استان تشکیل می‌شود.

 تهاتر بدهی های دولتی ذوب آهن با مطالبات تأمین اجتماعی

ذوب آهن اصفهان توانست با أخذ دو توافق با سازمان تأمین اجتماعی و هیأت وزیران دال بر این که تا سقف 7600 میلیارد ریال از بدهی هایش که عمدتاً به سه مرجع دولتی (وزارت دارایی، سازمان خصوصی سازی و خزانه داری کل کشور) است را با مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت تهاتر کند. همچنین مصوبه  هیأت دولت تا سقف مبلغ 10 هزار میلیارد ریال مشترک بین ذوب آهن اصفهان و شهرداری تهران اخذ شده است. در مرحله بعد أخذ استعلام مجدد از نهادهای دولتی جهت اجرای نهایی مصوبه موردنیاز است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین