جمعه 30 شهريور 1403 شمسی /9/20/2024 1:18:34 AM
نعمت زاده در مراسم عملیات اجرایی معدن مهدی آباد:

وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از آغاز رسمی عملیات اجرایی مجتمع معدنی سرب و روی باریت مهدی آباد یزد اظهار کرد: در سال آینده حتما به 200 هزار تن کنسانتره روی مهدی آباد نیاز داریم. ذخایر معدن مهدی آباد با انجام اکتشافات بیشتر خواهد شد.
سال آینده به 200 هزار تن کنسانتره روی مهدی آباد نیاز داریم/ نگرانی  رهبری و رئیس جمهور از عقب ماندگی بخش معدن

به گزارش معدن نامه، محمدرضا نعمت زاده در مراسم آغاز عملیات اجرایی مهدی آباد اظهار کرد: یکی از بزرگترین دغدغه های مقام معظم رهبری و رئیس جمهور، عقب ماندگی در بخش معدن کشور است. 

نعمت زاده گفت: این کنسرسیوم با تعدادی از ماشین آلات سنگین معدنی کار را در معدن مهدی آباد آغاز کرد و قول دادند که تا آخر سال فاز اول را که حدود 200 هزار تن است به اتمام برسانند  و سال آینده این ظرفیت را به 400 هزارتن و تا سال 1401 به 800 هزار تن افزایش دهند. 
او افزود: این معدن بعد از معدن استرالیا دومین دخیره معدنی سرب و روی جهان است که امیدواریم در 4 سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد و صنایع پایین دستی آن در همه استان های کشور از مواد اولیه آن بهره مند شوند.
وزیر صنعت افزود: تا کنون دوبار خدمت مقام معظم رهبری رسیده ایم و با توجه به نگرانی های ایشان درباره بخش معدن داشتند گزارش هایی ارائه کردیم.
نعمت زاده بیان کرد: با سازمان انرژی اتمی که بسیاری از مناطق کشور را برای اکتشاف مواد رادیو اکتیو در اختیار داشت توافق کردیم اطلاعات اکتشافی شان را به ما بدهند.
او ادامه داد: در سال آینده حتما به 200 هزار تن کنسانتره روی مهدی آباد نیاز داریم. ذخایر معدن مهدی آباد با انجام اکتشافات بیشتر خواهد شد.
نعمت زاده یادآور شد:  سیمان و کاشی و سرامیک یزد به خاطر شرایط منطقه ای و رکود در ساخت و ساز با کمترین ظرفیت خود مشغول بکارند.


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین